Skip to main content
Vraag

Via Programma Mital mobiele nummer doorschakelen naar het vaste telefoonnummer

• January 21, 2026
  • 17 reacties
  • 116 keer bekeken

Goede dag,

Mijn vrouw werkt thuis en wil met vaste telefoon via het Mital programma van het 

Ziekenhuis doorverbinden van haar werk mobiel naar het vaste nummer, omdat de mobiel niet goed werkt

Bij ons in het appartement.

Heeft iemand een oplossing hiervoor of ervaring hiermee.

17 reacties

JanD
Superuser
  • January 21, 2026

Beste ​@Zimmer in principe kun je iedere mobiele telefoon (in)direct doorschakelen naar elk willekeurig nummer in NL

Klik op het groene hoorntje, dan op instellingen en zoek de rubriek doorschakelen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 21, 2026

Bedankt voor je reaktie, we gaan het morgen uitproberen, Bedankt JanD

JanD
Superuser
  • January 21, 2026

Beste ​@Zimmer laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 21, 2026

Een dubbele doorschakeling kan niet. Dus van ziekenhuis naar mobiel en dan weer naar vast wordt de laatste stap niet gemaakt en krijgt de beller de bezettoon! Tenzij iemand direct de mobiele belt, die komt wel op de vaste. 

Heeft je vrouw een abonnement bij kpn? Staat "Bellen via wifi" niet aan? Dat is speciaal bedoeld voor slecht bereik binnen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

Beste JanD, het lukt niet om van mobiel naar vast over te schakelen, we hebben de mobiel bij de instellingen op doorschakelen gezet en het vaste nummer ingetkt en dat lukte, maar als we het mobiele nummer bellen,  schakelt hij niet door naar de vaste telefoon, ze gebruiken in het ziekenhuis de mobiel als dect telefoon via het mitel programma.

Het werkt nu nog niet.

@Zimmer 

• January 22, 2026

Ik volgde deze vraag al even om te zien wat de uitkomst ging zijn.

Het mooiste, meest eenvoudig zou zijn om het nummer wat gebeld wordt te kunnen aanpassen in de software van het ziekenhuis.
Is daar al naar gekeken ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

Beste Kees,

Mijn vrouw heeft het gevraagd aan de IT afdeling, maar het schijnt heel ingewikkeld te zijn door het Mital programma, dat is het probleem.

@Zimmer 

• January 22, 2026

ze gebruiken in het ziekenhuis de mobiel als dect telefoon via het mitel programma.

Zou dat bellen via WiFi kunnen zijn ?
Met een programmaatje op de mobiele slimme telefoon ?
Dat is dan binnen het ziekenhuis ?
Zo ja dan is het logisch dat doorschakelen op de normale telefoon manier niet werkt.

[..] het lukt niet om van mobiel naar vast over te schakelen, we hebben de mobiel bij de instellingen op doorschakelen gezet en het vaste nummer ingetkt en dat lukte, maar als we het mobiele nummer bellen,  schakelt hij niet door naar de vaste telefoon, 

Toch zou dat moeten werken.
Maar hoe functioneert doorschakelen op de mobiel zelf ? Bestuur je daar mee de instellingen bij KPN of gaat de oproep door de mobiel heen ?
Is er mogelijkheid om via een inlog bij KPN een doorschakeling in te stellen ? ( dat mag ik toch wel hopen )

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

Hoi Kees, we gaan het nog eens bespreken met de IT in het ziekenhuis volgende week, ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt, het ligt gewoon aan het Mital programma, bedankt voor de tips.

Groet 

@Zimmer 

• January 22, 2026

we gaan het nog eens bespreken met de IT in het ziekenhuis volgende week

Dat idee had ik ook al.

Maar los hier van zou het doorschakelen van een mobiel naar vast ( of welke telefoon dan ook ) mogelijk moeten zijn.
Dus dat is misschien iets om een parallel onderzoekje naar te doen.
Met hulp van de andere ervaringsdeskundigen hier, ik ben daar niet in thuis, voor wat KPN aangaat dan.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Zimmer! Welkom op de KPN Community! Zoals je merkt denkt iedereen graag even mee. Ik hoop dat je dan in samenwerking met de IT afdeling een passende oplossing kunt vinden.

• January 23, 2026

Het doorschakelen wordt hier uitgelegd :
https://www.kpn.com/service/ugs/doorschakelen-mobiel
Dat lijkt wel een duidelijk proces en zou moeten werken.

• January 23, 2026

Bovenstaand bericht kreeg het predicaat “beste antwoord”
Maarrr, wie deed dat ? En waarom ?

JanD
Superuser
  • January 23, 2026

Bovenstaand bericht kreeg het predicaat “beste antwoord”
Maarrr, wie deed dat ? En waarom ?

Daar is het moderatieteam verantwoordelijk voor ​@KeesYagi ,

• January 23, 2026

[..] we gaan het nog eens bespreken met de IT in het ziekenhuis volgende week, ik hou jullie op de hoogte hoe het afloopt [..]

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Hoi ​@Zimmer ik was even nieuwsgierig hoe het er nu voor staat. Heb je al een oplossing gevonden? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Beste Remco, het werkt nog steeds niet, mijn vrouw heeft het nog niet kunnen vragen aan de IT in het 

Ziekenhuis, ik hou jullie op de hoogte.

Groet,