Skip to main content

Ik wil het DNS adres van mijn experiabox instellen op 8.8.8.8

Dit kan ik niet zelf. Hoe krijg ik het geregeld dat KPN dit voor mij wijzigt?

 

Amin: titel aangepast nav recente reacties over wat het daadwerkelijke probleem is

KPN kan dat niet voor jou wijzigen, dat zal je zelf moeten doen.

Dan moet jouw Experia/KPN Box dat natuurlijk wel ondersteunen. Welke Experia/KPN Box heb je?

Overigens wil ik je wel afraden om de DNS server van Google te gebruiken. Je brengt daarmee immers jouw surfgedrag op een presenteerblaadje naar Google en dat zullen ze je in dank afnemen, jouw waarde wordt daardoor hoger en hoger.

 

Zelf heb ik de DNS servers van Google zelfs volledig geblokkeerd op mijn thuisnetwerk door alle requests naar 8.8.8.8 en 8.8.4.4 om te leiden naar de DNS server/forwarder op mijn EdgeRouter.

 


@wjb  ik begrijp je intentie maar je kunt en mag er niet altijd vanuit gaan dat iedereen hetzelfde kennisniveau heeft dan jij. Hou het in beginsel heel simpel alsjeblieft. Na de eerste paar zinnen had je al kunnen stoppen en eerst de reactie af kunnen wachten. Wat jij met je netwerk en Edgerouters doet boeit 90% van de forumbezoeker helemaal niet. Dus een goedbedoelde tip...hou het leesbaar voor iedereen en ga er pas dieper op in als daar aanleiding toe is.


Hou het in beginsel heel simpel alsjeblieft. 

Bedankt voor je tip. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik die tip links laat liggen en gewoon zal blijven reageren op de manier waarop ik wil reageren.

Het gaat er mij niet alleen om dat iemand een oplossing vimd voor het probleem dat hij/zij ervaart maar ook om het aanzetten van mensen om na te denken over of ze dat wat ze willen ook echt wel (moeten) willen.


Hou het in beginsel heel simpel alsjeblieft. 

Bedankt voor je tip. Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik die tip links laat liggen en gewoon zal blijven reageren op de manier waarop ik wil reageren.

Het gaat er mij niet alleen om dat iemand een oplossing vimd voor het probleem dat hij/zij ervaart maar ook om het aanzetten van mensen om na te denken over of ze.dat wat ze willen ook echt wel (moeten) willen.

Tuurlijk mag je reageren op de manier waarop jij dat wilt. De uitleg over de onveiligheid van Google is ook zeker goed. Daarmee ligt je het ook toe. Ik denk alleen dat er veel mensen niet weten waarover je het hebt na de zin ´Zelf heb ik de DNS servers …..” . That’s all..

Maar goed..on topic maar weer :wink:


Wjb, bedankt voor je reactie.


Hallo  @Arnaud68 ,

8.8.8.8 is van Google en het verdienmodel van Google daar is niet iedereen blij mee. Dat heb je wel meegekregen van wjb:grinning: .

Wat is de reden om te kiezen voor DNS server 8.8.8.8 en niet voor je huidige of server 1.1.1.1 ?

Groet Bart


Dag Bart,  het video intercomsysteem werkt niet optimaal buiten mijn netwerk. Dat is de reden


Dag Bart,  het video intercomsysteem werkt niet optimaal buiten mijn netwerk. Dat is de reden

Wat bedoel je daarmee?

Kan je hem vanaf Internet niet goed benaderen?

Dat heeft dan niets met de gebruikte DNS server te maken.


@wjb , de verbinding binnen mijn netwerk werkt perfect. Vanuit buiten mijn netwerk werkt het traag. Regelmatig de melding ‘netwerk onstabiel’. Het systeem werkt zonder port forwarding, middels een cloud verbinding 


Dan moet je niet aan het anders instellen van de DNS server denken, die heeft hier geen invloed op. Voor jouw video intercomsysteem maakt de instelling van de DNS server geen verschil of de cliënt binnen of buiten jouw thuisnetwerk zit. De oorzaak moet dus ergens anders zitten.