Skip to main content

Hi Forum goeroe’s

Sinds ik bij KPN zit heb ik non-stop de 400 error op mijn TV. Inmiddels de monteur langs geweest en zijn we tot de conclusie gekomen dat mijn Ubiquity AP’s wellicht voor de storing zorgen. Dit blijkt uit het feit dat TV normaal werkt wanneer ik de AP’s loskoppel.

Nu probeer ik in een laatste poging het probleem op te lossen door een VLAN aan te maken en mijn TV box daarin te plaatsen (Arris). Echter stuit ik op het volgende:

De VLAN aanmaken in de unify controller werkt. Vervolgens probeer ik deze toe te wijzen aan 1 van de switch poorten en dan ligt heel me netwerk plat.

Wat blijkt: alle apparaten in mijn netwerken krijgen een IP toegewezen van dat stomme XPERIA box. Ondanks dat de IP-ranges op mijn switch een andere reeks is dan de IP-ranges in de XPERIA modem blijven me apparaten een IP krijgen uit de IP-range van de XPERIA box. DHCP uitzetten op dat ding kan ook niet want dat heeft KPN uitgezet.

overzicht van me apparatuur

XPERIA12 poort 3--->Ubiqity POE switch 8 poorts → 2, AP’s, 1 NAS, 1 Thin client, Philips HUE

XPERIA12 poort 4---> Ubiquity flex mini 5 poorts → TV Box Arris, PS4, Smart TV

 

Kan ik met deze setup op een of andere manier een VLAN voor elkaar krijgen? want ik overweeg nu echt om een synology router (RT6600AX) aan te schaffen, of om consistent te blijven een ubiquity dream router

Ik heb oprecht geen idee, @ed2610 .

Misschien kan @wjb  je helpen? Dat is onze Ubiquity guru


Je probleem zit hem in het feit dat (de laatste keer dat ik checkte) de flex (mini) geen IGMP snooping ondersteund.

De POE Switch ondersteund dat wel en daarmee zou het iig goed moeten gaan als je de TV's daarop aansluit


Dank je wel. Een rechtstreekse verbinding met de andere switch werkte ook niet. Ik kreeg de error zelfs als ik mijn tv direct op de Experia modem aansloot. 

Ik heb uiteindelijk een dream router gekocht en alles werkt nu naar behoren, en het gekke is iPTV werkt nu gewoon op de Flex mini switch...