Skip to main content
Beantwoord

Voice chat werkt niet meer met Fortnite sinds overstap naar KPN

  • 21 August 2024
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

Hallo allemaal,

 

Ik ben sinds kort overgestapt naar KPN. Sinds mijn overstap, werkt mijn Voice chat niet meer binnen de game Fornite. Dus ik hoor geen mensen meer, en anderen horen mij ook niet. Heb alle instellingen in-game nagekeken, maar dat zit goed. Ook als ik mijn microfoon test binnen windows 11, dan doet deze het gewoon prima. Mijn PC is direct via kabel verbonden met de modem. Ik heb 4Gbit glasvezel bij KPN.

 

Ik ga er van uit dat er een soort van firewall of iets dergelijks in mijn modem staat ingesteld die dit blokkeert. Iemand ervaring hiermee en weet hoe ik dit kan oplossen? Ik heb dit met mijn vorige provider nooit gehad overigens, vandaar dat ik vrijwel zeker kan zeggen dat het met de overstap te maken heeft.

Bedankt!

 

Mvg,

Don

Welke modem heb je? Heb je al geprobeerd om de beveiliging op laag te zetten, als je de KPN Experiabox hebt?


Ik heb ergens op het internet een oplossing gevonden. Internet Version 6 TCP/IPv6 uitzetten was de oplossing.

 

https://www.transip.nl/knowledgebase/4879-ipv6-uitzetten-op-netwerkadapter-windows

 

Ik weet niet of het uitschakelen hiervan andere nadelinge gevolgen heeft? Maar het heeft wel gewerkt..en de vraag blijft natuurlijk ook weer: waarom werkte het bij mijn vorige provider wel gewoon met de IPv6 ingeschakeld?


Reageer