Skip to main content

Mijn partner heeft een nieuwe baan en moet soms VPN gebruiken. Ze kan VPN starten, maar daarna kan ze niets meer en internet ligt er dan op de laptop uit, Volgens haar collega's ligt dat aan de instellingen van het modem en gaat het om bidirectioneel verkeer. Wat moeten we doen?

 

De Experia Box (modem) heeft hier niets mee te maken.

Ik neem aan dat jouw partner wel gewoon op het netwerk van haar werk terecht kan, klopt dat?

Wat voor een VPN methodiek wordt er gebruikt? (L2TP/IPSec, IKE/IPSec, OpenVPN, PPTP, anders ...)

Welke VPN programmatuur wordt er gebruikt?


ze is er nu even niet, is onderweg. als ze er is met de laptop kan ik je beantwoorden. duurt nog een uurtje

 


Ik ben ook benieuwd welke VPN er wordt gebruikt.

Ik gebruik hier, zonder problemen, Avira Phantom VPN.

Goed werkend en licht programma.


Als je bij een actieve VPN verbinding niet op Internet kunt, dan heeft dat vrijwel altijd te maken met het feit dat alle communicatie door de VPN tunnel gestuurd wordt en dat aan de andere zijde geen route naar Internet gedefinieerd is. Dat zien we wel vaker bij zakelijke VPN's.

Door split-tunneling toe te passen kan er voor gezorgd worden dat alleen verkeer richting het netwerk van de werkgever door de VPN tunnel loopt en al het andere verkeer gewoon rechtstreeks naar Internet doorgezet wordt.


hoe zet ik die split-tunneling aan?

 


hoe zet ik die split-tunneling aan?

Dat hangt van de gebruikte VPN software af en het kan zelfs zo zijn dat de werkgever geen split tunneling toestaat.


dan wachten we tot de laptop er is


het gaat om forticlient


IPsec

 


Kan je iets vinden t.a.v. split tunneling of routes in de instellingen binnen die forticlient software?

Plaats hier anders eens screenshots van die instellingen.


sorry, heb nu geen tijd meer. ik kijk er vanavond naar. jullie horen nog van mij


het wordt vanavond niet meer, morgen neem ik weer contact op. zoek dan de instellingen van forticlient op


Probleem is inmiddels opgelost. Dank voor jullie hulp


En wat was nu de oplossing?


Mijn partner moest bij een bepaald programma. Had een verkeerd ipadres gekregen, hoefde niet met VPN. Misschien toch nog een vraag: hoe kan ik de instellingen van de Experia Box zien?


Misschien toch nog een vraag: hoe kan ik de instellingen van de Experia Box zien?

Door in te loggen op http://192.168.2.254 maar daar zal je niets vinden t.a.v. VPN.


naam en wachtwoord?

 


@Nico Holvast Naam en wachtwoord is wat je zelf ooit heb verzonnen om te kunnen inloggen in je Experiabox. Heb je niets zelf verzonnen dan staat het op de sticker achter op je box (admin wachtwoord en wireless key)


Ok dank, maar ik zie het niet staan achterop de experiabox en ik kom er niet in


probleem is dat ik wel kon inloggen met mijn oude computer. heb nu een nieuwe computer en de gegevens zijn kwijt


Als je nog nooit ingelogd bent geweest op de Experia Box en het is en V7, V8, V9 of V10 (zonder a) dan is het wachtwoord leeg. Bij de V10a staat het wachtwoord op een sticker achter het schuifje aan de achterzijde en bij de V12 op een sticker aan de achterzijde.