Skip to main content
Vraag

VPN Fireguard van werkgever werkt niet meer met V10

• June 5, 2025
  • 8 reacties
  • 70 keer bekeken

VPN Watchguard Mobile VPN with SSL van werkgever thuiswerken werkt niet.meer.

Vraag vanuit IT van engelse werkgever of port 444 geblokkeerd is en zo ja of dit opgeheven kan worden? Experiabox 10 firmware: V10.C.25.01.05

8 reacties

• June 5, 2025

Hallo ​@RobKn 

Die poort wordt uitgaand alleen geblokkeerd als je de nieuwe firmware (V10.xxxx) op je KPN modem hebt en de firewall staat ingesteld op niveau Hoog.

Op niveau Middel of Standaard wordt die poort niet geblokkeerd.

Als de firewall nu op Middel staat zet hem dan op Standaard, dan zou er uitgaand niets meer geblokkeerd moeten worden.

Zie dit in kennisbank artikel hoe je de firewall kan aanpassen:

Als het niet nog niet werkt na aanpassen van het firewall niveau, herstart het modem dan, schijnt soms nodig te zijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2025

Dank.
Ik heb hem inmiddels weer op niveau Middel staan. Standaard had nl. geen effect.
Ik zal het modem herstarten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2025

Ook na het herstarten en resetten van de experiabox geen connectie met Watchguard helaas.
zijn er nog andere opties?

• June 5, 2025

Ondersteunt die werkgever zowel IPv4 als IPv6?

Je zou nog kunnen proberen om IPv6 uit te zetten onder de Internetverbinding in het modem.

Krijg je nog een of andere foutmelding en zo ja wat is de melding?

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 5, 2025

IPv6 uitzetten geeft ook geen resultaat.

Geen andere foutmeldingen eerst
failed to get domain name. could not download the configuration from the server.
Do you want to try to connect using the most recent configuration?
Dan klik ik Yes.
Connecting..
Dan komt het inlogscherm weer.

• June 5, 2025

...
failed to get domain name.

Blijkbaar kan hij dus de naam van de VPN server niet vinden in de DNS.

Als je bij de netwerkinstellingen handmatig een andere DNS server instelt op je PC/laptop, bijvoorbeeld 1.1.1.1 lukt het dan wel om te verbinden?

Bij je netwerkverbinding naar  Adapteropties wijzigen gaan, daar de eigenschappen van je verbinding openen en dan aanpassen bij IPv6:

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 8, 2025

Beste GeSp,
Bedankt voor de snelle reactie en hulp. Inmiddels doet de verbinding naar de VPN het weer.
Geen idee wat er gewijzigd is.
De laptop is een paar keer aan en uit geweest, ik had ook een Asus router geprobeerd maar ook daarmee lukte het niet.
Vandaag zag ik wel de er een Waves MaxxAudio Service 947 MB geheugen gebruikte, deze uitgeschakeld.
Weet niet of dit de oorzaak kon zijn geweest?
In ieder geval bedankt voor de snelle hulp nogmaals!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 11, 2025

Hi ​@RobKn, welkom hier. Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. 

Ik verwacht niet dat dit aan de Waves MaxxAudio lag, dat is een service voor geluid op waarschijnlijk een Dell laptop, dit heeft niet direct iets te maken met VPN. Wel fijn dat je dit hier deelt en ook dat het weer werkt. :)