Skip to main content

Ik heb niet perse een probleem met betaalde apps, maar wel met mijn VPN, IPv6 staat al uit. Maar sinds donderdag werkt mijn VPN, die daarvoor prima werkte in eens niet meer. Via een hotspot werkt mijn VPN namelijk prima.

Iets soortgelijks als dit is niet gepushed mag ik hopen? Ik kan zelf namelijk helemaal niks aanpassen qua firewall settings.

 

Klantenservice van KPN natuurlijk ook gebeld, die weten het ook niet. Die adviseren een hard reset (die alleen via hun kan), is dit anders dan een reset naar de fabrieksinstellingen dan?

 

Admin: afgesplitst

@Remco_  kan jij hier nog bij helpen?


Ik loop tegen hetzelfde probleem aan (met dezelfde VPN - hi @Rambo88, collega).

 

VPN werkt prima op andere wifi netwerken, op 4G hotspot etc. maar niet op de KPN wifi. IPv6 uitgeschakeld in modem settings, maar nog steeds hetzelfde. Heeft iemand enig idee?


 

IPv6 uitgeschakeld in modem settings

Daarna opnieuw opgestart?


gek genoeg lijkt het probleem, na mijn vakantie verdwenen te zijn. ik kan de VPN dus weer zonder problemen gebruiken. Hoe of wat er is veranderd in mijn geval blijft een raadsel


 

IPv6 uitgeschakeld in modem settings

Daarna opnieuw opgestart?

Ja, zelfs dan nog last van


Goedemiddag @Rambo88 en @mavimavi. Excuses ik was dit topic uit het oog verloren en het spijt mij dat ik er nu pas op terugkom. @mavimavi  Ervaar je de problemen nog steeds? Is alle software up to date? Heb je al contact gehad met de beheerder van de VPN op jouw werk?

 

@Rambo88 Is er je iets opgevallen qua wijzigingen? Heeft de VPN misschien een update gehad? 


Bij ons op het werk zelfde probleem.

Op advies van KPN "Extra veilig internet" uitgeschakeld op de betreffende vestiging in de portal van KPN Zakelijk.

Daarna werkte het weer.

"Extra veilig internet" blokkeert allerlei poorten.

Bij ons werkte VPN ook gewoon thuis, maar niet op de zaak.


Dat is dan echt een enorme tekortkoming van "Extra Veilig Internet". Je zou daarbij toch minstens VPN verbindingen naar vertrouwde sites (eigen bedrijf, leveranciers, klanten, etc.) op moeten kunnen zetten.


Hangt van de poort af waarover wordt gecommuniceerd. Poort 10433 wordt blijkbaar gehinderd door veilig internet.


Reageer