Skip to main content
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.

Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.

Heeft iemand een suggestie?
@MRE PASARIBU Dank voor je update! Ik heb gelijk je lijn doorgemeten en nu blijkt dat jij een V10 hebt. Die heeft geen VPN issues.

De oorzaak zit dus ergens anders. Ik durf nog niet te speculeren waar. Heb je al wel contact gehad met je systeembeheerder? Bij andere klanten met een V10 werkt het soms om UPnP aan te zetten of bepaalde poorten. Als het allemaal niet mag baten adviseer ik jou om een apart topic hierover aan te maken. Onze community heeft dan vast wel een oplossing! 🙂


Ik zie dat je erg actief bent op dit forum dus dat zou mooi zijn.Dat zal wel moeten, @RHeij . Anders krijg ik mijn salaris niet ;-)



Ik heb voor jou en @Irene_M de gegevens doorgestuurd. Jullie kunnen op korte termijn weer VPN'en. :-)


Het is prima opgelost. Ik kan weer connecten met kantoor. Dank daarvoor.
@Erwin_ helemaal super, het werkt! Ontzettend bedankt!
@Erwin_ ok, ik zal je tips opvolgen en het verder met de beheerder bekijken. Dankjewel voor het checken.
Hallo,

Heb zojuist het forumformulier ingevuld.

Bij mij werkt de VPN verbinding niet en ik heb een Experia Box V10a.

Groetjes, Sander
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.

Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.

Heeft iemand een suggestie?



Heb het zelfde probleem, waar kan ik die firmware versie krijgen?



Grt.

H.J. Hooghiem
Ik zou ook graag de V10A update ontvangen om PPTP weer te kunnen gebruiken.
ik heb problemen met mijn vpn kan ik ook de update krijgen
@SanderJa en @Edge23 : Ik heb jullie gegevens doorgestuurd. In het weekend worden er geen updates gedraaid maar ik verwacht dat jullie maandag aan de beurt zijn. Om het proces te bespoedigen raad ik het volgende aan: De technische dienst krijgt soms geen beheer op afstand. Dit is wel nodig. Dan is de oplossing een reset van jullie kant. Mocht je daar dit weekend aan toe komen, geef je modem een harde reset ( reset gaatje ). Zo kan de update zonder obstakels doorgang vinden. :-)



@Hooghiem en @madmaniakkiller : Toen ik jullie lijn ging meten kwam ik er achter dat jullie een v10 hebben. Dit modem heeft geen issues met VPN. Er is dus waarschijnlijk iets anders aan de hand. Ik raad jullie aan om hier afzonderlijke topics voor aan te maken. Ik heb, voordat je dat doet een paar tips: Bespreek het probleem met je systeem administrator en leg ze uit dat je een v10 experiabox hebt en dat KPN aangeeft dat deze modems geen hindernis zijn bij een VPN verbinding. Waarschijnlijk moet er een poort open gezet worden of moeten er aanpassingen gedaan worden aan je firewall en/of VPN software. Als dat allemaal niks oplevert -> maak een eigen topic aan over dit issue en zet in de titel dat het om een V10 gaat. Onze community heeft veel ervaring en in de meeste gevallen een oplossing voor dit soort issues.
@SanderJa en @Edge23 : Ik heb jullie gegevens doorgestuurd. In het weekend worden er geen updates gedraaid maar ik verwacht dat jullie maandag aan de beurt zijn. Om het proces te bespoedigen raad ik het volgende aan: De technische dienst krijgt soms geen beheer op afstand. Dit is wel nodig. Dan is de oplossing een reset van jullie kant. Mocht je daar dit weekend aan toe komen, geef je modem een harde reset ( reset gaatje ). Zo kan de update zonder obstakels doorgang vinden. :-)



@Hooghiem en @madmaniakkiller : Toen ik jullie lijn ging meten kwam ik er achter dat jullie een v10 hebben. Dit modem heeft geen issues met VPN. Er is dus waarschijnlijk iets anders aan de hand. Ik raad jullie aan om hier afzonderlijke topics voor aan te maken. Ik heb, voordat je dat doet een paar tips: Bespreek het probleem met je systeem administrator en leg ze uit dat je een v10 experiabox hebt en dat KPN aangeeft dat deze modems geen hindernis zijn bij een VPN verbinding. Waarschijnlijk moet er een poort open gezet worden of moeten er aanpassingen gedaan worden aan je firewall en/of VPN software. Als dat allemaal niks oplevert -> maak een eigen topic aan over dit issue en zet in de titel dat het om een V10 gaat. Onze community heeft veel ervaring en in de meeste gevallen een oplossing voor dit soort issues.


Ok ik heb dus duidelijk wel een probleem maar hoe start ik een nieuw topic op want ik heb alle poorten gevoorwaard en upnp aan staan
@madmaniakkiller : Om het overzicht te bewaren (dit topic is bedoelt voor de v10a en de specifieke issues die bij die firmware horen) kun je het beste een nieuwe topic aanmaken. voorpagina -> de blauwe button -> stel je vraag en vervolgens alles wat je geprobeerd hebt ( inclusief reactie van je systeem administrator, voor zover van toepassing ). Het topic wordt dan individueel behandeld en hopelijk weet iemand een oplossing.
Mijn VPN verbinding heeft altijd gewerkt met de oude experia-box en ook in de start met de nieuwe box V10A. Sinds 2 maanden werkt de VPN verbinding niet meer. Als ik inlog bij de buren (Ziggo) met mijn laptop of het internet van van telefoon op de laptop aansluit werkt de VPN wel. Ik zou graag zien dat de firmware-update zoals in het artikel genoemd wordt uitgevoerd. Met vriendelijhke groet Albert
Ik kreeg onlangs een nieuwe Experia Box toegestuurd (v10A). Nu kan ik mijn VPN niet meer gebruiken. Graag zou ik ook die nieuwe firmware-update ontvangen.
Hallo KPN,



graag zou ik ook de nieuwe firmware willen ontvangen ivm de VPN problemen....



sinds kort een experia box v10a maar krijg geen verbinding meer....



mvg Jos vd Berg
Hier ook problemen met de VPN verbinding in combinatie met de Experiabox V10a.

KPN gebeld en die geven aan dat ik via dit forum moet reageren zodat ze het probleem kunnen verhelpen.

@KPN kunnen jullie ons verder helpen?
@Albert Ruurlo @Wiering @JosvdB3rg @TD17 Ik heb van jullie allemaal de gegevens achterhaalt (dank voor het proactief invullen van jullie profiel) en deze doorgestuurd naar de technische dienst.

Om de slagingskans te vergroten is mijn tip om het modem een reset te geven. Op die manier weten we zeker dat de technische dienst het modem kan updaten.

Ik verwacht dat jullie op korte termijn weer gebruik kunnen maken van de VPN! 🙂
Hartelijk dank. Het werkt weer!
Bedankt @Erwin_, m'n VPN werkt weer.
Ik heb VPN problemen. Althans. Ik kan wel verbinding maken met me VPN maar als ik wil mijn werkprogramma wil openen kan die niet geopend worden.



Mijn werkgever heeft aangegeven dat het met me PING te maken heeft.. ik heb al mijn internetsnelheid verhoogd.



Zoals ik hier lees heeft het te maken met de modem?

wat kan ik doen? Wil zo graag thuiswerken
@Erwin_



Ik heb ook VPN problemen helaas. Ik heb zojuist forumprofiel ingevuld en kan er aub voor mij ook de nieuwe firmware pushen?



en weet je hoelang het kan duren?
Hoi @internet-vpn, welkom! Ik zie dat je ook al een eigen topic hebt aangemaakt. Dat is in jouw geval ook de beste manier om tot een oplossing te gaan komen. Jouw Experia Box is namelijk een V10, geen V10A. De bug die in dit topic wordt beschreven is alleen van toepassing op de V10A en zorgt ervoor dat men helemaal geen VPN-verbinding kan maken via PPTP en IPSEC/IKEv2 protocollen.
Goed nieuws! We hebben een tussentijdse firmware update beschikbaar speciaal voor dit probleem. Deze wordt niet algemeen uitgerold, we gaan degenen die last hebben van het VPN probleem actief overzetten hier naar toe. Ik wil dan ook iedereen in dit topic die nu geen gebruik kan maken van VPN vragen om zijn forumprofiel in te vullen, zodat we de nieuwe firmware kunnen pushen. Geef even in het topic aan als je dit gedaan hebt!



@MartdM, jouw profiel is al ingevuld zie ik.




@Erik_ Ik heb ditzelfde probleem, waar kennelijk al een oplossing voor is. kun je de nieuwe firmware ook naar mijn modem pushen? gr.
@erik_



kun je niet toch ook de firmware bij mij pushen?

want waarom lukt het dan bij mij ook niet. Misschien is het juist wel hetzelfde probleem bij mijn box.



er is verder niemand die mij kan helpen. En ik wil gewoon thuiswerken.



Ik weet gewoon niet wat ik nu verder moet doen
@NielsMeij, dank voor het invullen van je gegevens. Ik ga regelen dat de nieuwe firmware geïnstalleerd wordt.



@internet-vpn, dat gaat helaas niet. De V10 en de V10A hebben verschillende firmware. Firmware van de een kan niet op de ander geïnstalleerd worden. Voor de V10 die jij hebt is er geen nieuwere firmware beschikbaar.
@Erik_ oké duidelijk. Maar zou je mij misschien kunnen helpen in mijn topic? Daar had ik je in g