Skip to main content
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.

Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.

Heeft iemand een suggestie?
Heb ook een nieuw modem gekregen. VPN werkt niet meer helemaal geen waarschuwing gehad. Ik wel direct nieuwe firmware dit kan toch niet iets uitrollen wat helemaal niet werkt.

Teamviewer kan ik ook al niet meer gebruiken. Echt ongelofelijk dat KPN zoiets doet.
@corbenleek hier zelfde probleem. Welke experia box heb je
Experiabox v10a
@corbenleek hier zelfde probleem.

As ik het goed begrepen heb uit jouw topic, dan heb jij wel een VPN verbinding maar kan jij een server niet bereiken. Dat is een heel ander issue. De focus moet bij jou liggen op waarom je die server niet kunt bereiken.
Via 4g kan ik er gewoon op schakel ik dan voor naar experiabox kan ik er niet meer op.

VPN passtrough is ook niet te activeren. Met de oude experiabox werkte het wel allemaal zonder problemen
Je kunt toch niet een half klaar product uitrollen en de gebruikers maar laten stikken. Plus ook nog een keer de prijzen verhogen. Echt niet normaal.
Hoi @corbenleek, welkom op het forum. Zoals je in dit topic hebt kunnen lezen zit er een bug in de V10A waarbij hij niet kan verbinden met twee specifieke VPN protocollen. Gelukkig kunnen we voor degenen die daar last van ondervinden nieuwe software laten installeren waarna dit wel weer kan. Ik wil je dan ook vragen om je gegevens in te vullen op je profiel, en hier te laten weten als je dit gedaan hebt. Dan zorg ik ervoor dat deze nieuwe software op jouw V10A geïnstalleerd wordt.
Ja gedaan



Corben
Ook ik heb dit probleem en inmiddels ook mijn profiel aangevuld.

Ik zie de update graag tegemoet.
Hoi hier nog iemand die geen vpn kan opzetten. Graag hulp.
@corbenleek, @DJvanDijk2302, @Frank H: ik heb voor jullie alle drie de nieuwe firmware aangepast. Dit wordt automatisch geïnstalleerd vandaag. Daarna zal de Experia Box ook automatisch herstarten. Na de herstart zal de VPN weer werken.



Corben, specifiek voor jou nog: ik heb wat moeite met het uitlezen van je Experia Box. Ik wil je vragen om hem een reset te geven zodat we zeker weten dat we ook toegang hebben tot de Box. Anders lukt het installeren van de firmware ook niet. Laat hier even weten wanneer je het gereset hebt.


@DJvanDijk2302, we kunnen jouw Experia Box ook niet bereiken. Ik wil je vragen om ook een reset uit te voeren en hier te laten weten als je dat gedaan hebt.



Frank, voor jou is de update gestart.


@Erik_ ik heb de router een reset naar fabrieks instellingen gegeven.
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.

Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.

Heeft iemand een suggestie?


Ik had ook graag de update gehad
Goedemiddag, reset uitgevoerd.

Wat ik overigens zag is dat de router met nieuwe instellingen bezig was, duurde een minuut tot de reset daadwerkelijk gedaan werd.



Alvast bedankt.
Voor mij werkt het nog niet. Maar heb inmiddels een Ziggo aansluiting die gaat zonder problemen op VPN goedkoper/sneller geen gedoe.
Ik zou ook graag de nieuwe firmware op mijn Experia Box willen hebben want loop tegen hetzelfde probleem aan. Wat heb je nodig om dit te kunnen doen?
Binnen 2 dagen ben je klant bij ziggo en heb je helemaal geen problemen meer.
Nee hoor ik kijk er veel positiever tegenaan!
@SonjaWGJ



. Ik wil dan ook iedereen in dit topic die nu geen gebruik kan maken van VPN vragen om zijn forumprofiel in te vullen, zodat we de nieuwe firmware kunnen pushen. Geef even in het topic aan als je dit gedaan hebt!
Dank voor het invullen van het profiel, @Dijkhuisdolf! Ik zie hier alleen dat jij een V10 hebt. Dit topic is op jouw dan ook niet van toepassing. Als jij met jouw Experia Box problemen ervaart met VPN, dan wil ik je vragen om een los topic aan te maken en daar je probleem te beschrijven. Dan kunnen we daar meekijken naar een oplossing.



@SonjaWGJ, vul je profiel in zoals Tycha al noemt, dan kan ik de nieuwe firmware voor je aanvragen.



@corbenleek, @DJvanDijk2302, dank voor de resets. We gaan een nieuwe poging doen de firmware te installeren.
@Erik_ inmiddels netjes ingevuld.
sinds begin deze maand ben ik over gestapt van zigo naar kpn glasvezel. mijn probleem is dat ik nu geen vpn (pptp) meer kan gebruiken. en lees in het forum dat daar een update voor is. zou dat bij mij ook mogelijk zijn?

Mvg Bas van den Heuvel
goedemorgen,



Ik heb begin deze maand kpn glasvezel icm de experiabox v10a. had hiervoor ziggo.

sinds mijn kpn aansluiting kan ik geen vpn (Pptp) meer opbouwen. ik zou dan ook graag de update van mijn router willen ontvangen.



Met vriendelijke groet,

Bas van den Heuvel
Hallo, Ik kan ook geen VPN verbinding op basis van het PPTP protocol opzetten. Ik heb mijn profiel aangevuld. Graag ontvang ik de firmware update zodat het weer gaat werken. Krijg ik een seintje wanneer de update gepusht is?