Skip to main content
Beantwoord

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a [opgelost]

• February 22, 2019
  • 1023 reacties
  • 64998 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1023 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
Aangevraagd, fingers crossed @Karoi 🙂

• Helper
  • June 18, 2019
Aangevraagd, fingers crossed @Karoi :)
Spannend, ik wacht af. Wanneer kan ik hem ongeveer verwachten? Morgen?

Ik heb het forumprofiel ingevuld wanneer kan ik verwachten dat mijn vpn verbinding weer werkt op mijn werklaptop?

• Nieuwkomer
  • June 19, 2019
Dag,

Kunt u ons wellicht een firmware update doen tbv onze experia modem, zodat onze VPN verbinding weer gaat werken?

admin: @Adelhard :Ik heb je vraag in het centrale topic geplaatst.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
@Karoi, we zien hier dat de reset niet het gewenste resultaat heeft gehad. Hoewel het er van jouw kant waarschijnlijk heeft uitgezien als een reset, is dat onderwater niet daadwerkelijk gebeurt. Wil je het nog eens doen, volg dan de stappen zoals hier beschreven.

@Yasmine Bootsman, welkom! Voor jou is de update zojuist gestart. Je Experia Box zal straks nog even, automatisch, herstarten. Daarna kun je de VPN weer gebruiken.

• Helper
  • June 19, 2019
@Erik_ Dat is exact hoe ik het gedaan heb, ik vertrouw 'web factory resets' niet. Dus ik snap niet zo goed waarom het nog niet werkt. Zodra ik weer tijd heb voor een reset zal ik het nog een keer proberen, als het dan weer niet werkt dan geef ik het op.

• Topper
  • June 19, 2019
Goedenavond,

Ik zou ook graag een firmware update willen ontvangen voor de Experiabox V10A.

Alvast bedankt.

• Topper
  • June 19, 2019
Goedenavond,

wanneer kan ik verwachten dat mijn vpn verbinding weer werkt ?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
@Erik_ Dat is exact hoe ik het gedaan heb, ik vertrouw 'web factory resets' niet. Dus ik snap niet zo goed waarom het nog niet werkt. Zodra ik weer tijd heb voor een reset zal ik het nog een keer proberen, als het dan weer niet werkt dan geef ik het op.

Voor zover ik weet zou de factory reset door middel van het fysieke knopje gelijk moeten zijn aan de resetoptie in de interface (linkermenu: administration, boven: restore). Je zou dan nu toch eens de interfaceoptie kunnen proberen. Het komt af en toe voor dat een Experia Box moeilijk verbinding lijkt te leggen met onze systemen. In veel gevallen merk je daar in de praktijk weinig van. Tot momenten zoals dit, dan. Als het problematisch blijft, dan kunnen we ook een poging doen om de hele V10A te vervangen voor een nieuw exemplaar.

@Adelhard, @Forumpjexxx: ik heb de nieuwe firmware voor jullie aangevraagd! Misschien dat het vandaag nog geïnstalleerd wordt. Anders wordt het morgen. We laten hier even weten als de update loopt.

• Nieuwkomer
  • June 20, 2019
Super, ik wacht even af, en zodra deze het doet of niet doet, doe ik even een terugkoppeling.
Dank tot zo ver.

• Nieuwkomer
  • June 20, 2019
Hallo KPN,

Mijn VPN verbinding werkt tevens niet meer, ik lijk last te hebben van hetzelfde probleem. Ik heb het forumprofiel verder aangevuld, zou ik zsm de update kunnen krijgen zodat het thuisnetwerk weer optimaal functioneert?

Groet,
Reinout

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • June 21, 2019
@Adelhard en @Forumpjexxx . De updates zijn gedraaid voor jullie! Voor @Reinoutter heb ik 'm aangevraagd!

• Topper
  • June 21, 2019
Hi KPN,

Graag wil ik een verzoek doen voor mijn firmware update.
Ik kan momenteel niet thuiswerken, omdat ik niet kan connecten met VPN. Ik ga structureel thuiswerken. Kunnen jullie dit s.v.p. snel oppakken?

Thanks!

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • June 21, 2019
@Korkmaz Ik heb het voor je aangevraagd!

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • June 21, 2019
@Reinoutter en @Korkmaz De update loopt inmiddels voor jullie en zo zijn afgerond!

• Topper
  • June 21, 2019
@Bart_ Bedankt! Zijn de updaes nu uitgevoerd? Moet ik nog iets doen?
BTW, super snel!
Thanks.

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • June 21, 2019
Hi @Korkmaz Als de update is gepushed zal de Experia Box zichzelf herstarten. Daarna zou het moeten werken.

• Nieuwkomer
  • June 21, 2019
Hi Bart,

Dank, hoe weet ik of de update is doorgevoerd? Kan ik dat zien aan de box/ moet ik hem restarten?

• Nieuwkomer
  • June 21, 2019
Hartelijk dank, mijn VPN doet het gelukkig weer.
Stel dat er ooit een harde reset uitgevoerd moet worden, blijft deze firmware dan wel aanwezig?

Dank u en een fijn weekend.

Gr. Adelhard

• Topper
  • June 21, 2019
Vriendelijk bedankt! Het werkt eindelijk

Opmerking:
Waarom worden jullie klantenservice helpdesk niet voorzien van deze informatie ?

Dit gekeuvel heeft mijn 3 maanden gekost;
het eerste wat je doet is contact opnemen met je IT-Afdeling, die constateren dat het niet aan hun ligt. Daarna bel je KPN en krijg je niet de goede of geen informatie.

Tip: instrueer je helpdeskpersoneel dat problemen met VPN kan liggen aan een Firmware update

goede vraag van Adelhard. Hoe zit dat ?

mvg

• June 23, 2019
Goedenavond,

Ik zou ook graag een firmware update willen ontvangen voor de Experiabox V10A.

Alvast bedankt.
mvg

• June 23, 2019
o ja en ik sluit me volledig aan bij de laatste opmerking van Forumpjexxx... man man man.... ik moet het hele internet aflopen en hier de ontdekking doen dat het in de firmware ligt.
Maanden lang frustraties dat ik thuis geen VPN kon gebruiken

Geen enkele medewerker aan de tel. is hiervan bekend en roepen maar 'dat wordt niet ondersteunt, uw internetverbinding werkt toch!', 'of een firewall die de boel blokkeert'

• June 24, 2019
Ik heb ook een V10a box en ik zou ook graag de firmware update ontvangen omdat mijn vpn niet meer werkt
mijn forumprofiel is ingevuld

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
@Reinoutter, de Experia Box heeft zichzelf na de update automatisch al herstart. Je hoeft verder zelf niets meer te doen. Je VPN werkt dan weer. Je kunt het, als je wilt, controleren aan de hand van het versienummer van de firmware. Dit zie je als je inlogt op de webinterface (linker menu: Overview, bovenaan: Router Information). De nieuwe firmware eindigt op 193.

@Adelhard, deze firmware blijft aanwezig. Een reset heeft daar geen invloed op.

@Forumpjexxx, we hebben heel veel medewerkers. De informatie hierover is beschikbaar, maar het kan voorkomen dat je iemand treft die dit gemist heeft. Dit omdat het aantal klanten dat hier last van heeft in verhouding heel klein is. Dan is het ook makkelijk om informatie die je gelezen hebt hierover ook weer te vergeten omdat je bijna nooit iemand spreekt die er last van heeft. Dat is dan heel vervelend als je er wél last van hebt omdat het dan langer kan duren voor het opgelost is :(

@Mvrh, dank voor het invullen van je gegevens, ik ga de nieuwe firmware voor je aanvragen.

@rsp123, vul jij ook nog even je forumprofiel in? Dan kan ik dit ook voor jou doen.

• June 24, 2019
@Erik_ bij deze mijn forumprofiel ingevuld