Skip to main content
KPN heeft deze week een update uitgevoerd op de Experiabox V10a.

Nu werkt mijn VPN verbinding met kantoor niet meer.

Heeft iemand een suggestie?
@Jxerot: de update is voor je uitgevoerd, de Experia Box heeft zich daarna automatisch herstart. Maar misschien dat dit ook nog is samengevallen met de reset die jij gedaan hebt. De VPN moet het nu weer doen. Als je nog issues ervaart, dan is het waarschijnlijk iets in je instellingen dat niet klopt.



@Martijn Hulshof: om het voor jou nog even te bevestigen, de update is gisteren uitgevoerd. (Edit: je was me net voor :D)



@Karoi: het wil nog steeds niet. We zien de reset ook niet terug, dus die lijkt niet goed genoeg te pakken om dit ook terug te communiceren naar ons beheersysteem. Dit komt soms voor, wat we dan kunnen doen is deze omwisselen voor een nieuwe V10A. Of, als het verder naar wens werkt, kunnen we het er inderdaad bij laten.



@TimRie888: dank voor je gegevens 😃 De nieuwe firmware is aangevraagd. Met een beetje geluk wordt dit vandaag nog geïnstalleerd, anders morgen.

Wat betreft Netflix app, dat heeft hier niets mee te maken. Ik begrijp dat het gaat om de Netflix app van je tv zelf, dan is het punt om naar te kijken de verbinding tussen je TV en de Experia Box. We raden aan om dit, indien mogelijk, bekabeld te doen. Als dat niet lukt, kijk even of je tv zowel 2,4 as 5 Ghz aankan. Als dat niet het geval is dan kan hij alleen 2,4GHz, en dat is storingsgevoeliger. Kijk dan naar de plaats van de Experia Box ten opzichte van de tv en of je daar wat mee kunt doen. Eventueel kun je ook een draadloze verbindingsset hiervoor overwegen.




@Erik_ Thnxs! Ik wacht het af. Complimenten voor je snelle actie's / reactie's.
Beste Erik,



Zou je ook bij ons de firmware willen updaten?



Bedankt! Groet Marlon
Beste Erik,



Ook wij zouden graag deze update willen ontvangen.

Profiel is volledig ingevuld.



Mvg,

Roy

VPN werkt niet meer op Experiabox V10a

ik heb dit probleem ook. graag oplossen!
@Marlonneke, @RTolner, @Marcel Koppenberg: Dank voor het invullen van jullie gegevens. Ik heb de nieuwe software aangevraagd. Nadat het geïnstalleerd is zal de Experia Box automatisch herstarten waarna de VPN weer bruikbaar is.



@TimRie888: ik zie dat de software bij jou inmiddels geinstalleerd is, dus het zou weer moeten werken 🙂


@Jxerot: de update is voor je uitgevoerd, de Experia Box heeft zich daarna automatisch herstart. Maar misschien dat dit ook nog is samengevallen met de reset die jij gedaan hebt. De VPN moet het nu weer doen. Als je nog issues ervaart, dan is het waarschijnlijk iets in je instellingen dat niet klopt.



@Martijn Hulshof: om het voor jou nog even te bevestigen, de update is gisteren uitgevoerd. (Edit: je was me net voor :D)



@Karoi: het wil nog steeds niet. We zien de reset ook niet terug, dus die lijkt niet goed genoeg te pakken om dit ook terug te communiceren naar ons beheersysteem. Dit komt soms voor, wat we dan kunnen doen is deze omwisselen voor een nieuwe V10A. Of, als het verder naar wens werkt, kunnen we het er inderdaad bij laten.



@TimRie888: dank voor je gegevens 😃 De nieuwe firmware is aangevraagd. Met een beetje geluk wordt dit vandaag nog geïnstalleerd, anders morgen.

Wat betreft Netflix app, dat heeft hier niets mee te maken. Ik begrijp dat het gaat om de Netflix app van je tv zelf, dan is het punt om naar te kijken de verbinding tussen je TV en de Experia Box. We raden aan om dit, indien mogelijk, bekabeld te doen. Als dat niet lukt, kijk even of je tv zowel 2,4 as 5 Ghz aankan. Als dat niet het geval is dan kan hij alleen 2,4GHz, en dat is storingsgevoeliger. Kijk dan naar de plaats van de Experia Box ten opzichte van de tv en of je daar wat mee kunt doen. Eventueel kun je ook een draadloze verbindingsset hiervoor overwegen.
@Erik_ Thnxs! Ik wacht het af. Complimenten voor je snelle actie's / reactie's.


@Erik_ hij werkt helemaal top! Thnxs man
@Erik_ Ik heb hetzelfde probleem, kunt u mijn doos bijwerken, alstublieft.
Beste @Erik_ ik heb dit probleem ook. graag oplossen.

alvast bedankt.
Beste @Erik_ Ik heb ook het probleem dat ik geen VPN verbinding kan opbouwen door de Experiabox V10a. Graag firmware update uitvoeren. Alvast bedankt!
Ik heb sinds kort ook de nieuwe modem van Telfort/KPN en daardoor werkt mijn VPN met mijn werk niet meer.
@Marlonneke, @RTolner, @Marcel Koppenberg: Ik zie dat de firmware bij jullie nog niet geïnstalleerd is. Ik heb daar zojuist achteraan gemaild. Ik kom er hier even op terug als het wel gedaan is. Ik verwacht vandaag.



@Florian Elsinger, @dprins: Voor jullie heb ik de firmware aangevraagd. Ik verwacht dat het vandaag geïnstalleerd wordt, ik kom daar ook even op terug.



@ElmoAsmussen: Jij bent Telfortklant, dus normaliter zou ik je doorverwijzen naar het Telfortforum hiervoor. Maar ik heb even gevraagd of ze bij jou ook kunnen installeren, dat scheelt weer ge-heen-en-weer :)



@ErikSt6666: Vul je gegevens even in op je forumprofiel, dan kan ik het voor jou ook aanvragen 👍🏻
Hi @Erik_ Ook hier issues met VPN.
@Marlonneke, @RTolner, @Marcel Koppenberg, @Florian Elsinger, @dprins & @ElmoAsmussen: De software is voor jullie geïnstalleerd eerder vandaag. De Experia Box zal zich inmiddels ook herstart hebben. Dus jullie kunnen nu weer gebruik maken van de VPN.



Welkom @Soph! Dank voor je gegevens. De aanvraag is de deur uit, maar kan zijn dat het pas morgen wordt voor het geïnstalleerd wordt.
Beste @Erik_



Ook ik zou graag gebruiken willen maken van de andere firmware.



Bij voorbaat dank!
leuk dat dit vermeld wordt maar staat dus geen oplossing. waar krijg ik deze firmware upgrade?
@LauryW: welkom! Zoals het gemarkeerde antwoord aangeeft kunnen wij deze firmware pushen, mits je het forumprofiel hebt ingevuld. Ik zie dat je dat gedaan hebt, dank je wel. Ik heb dan ook bij dezen de nieuwe firmware voor je aangevraagd. Het zal vandaag worden geïnstalleerd. Daarna herstart de Experia Box zichzelf automatisch waarna de VPN weer bruikbaar is



Hetzelfde geldt voor jou, @Oli4tje. En @Soph, het wordt dus inderdaad vandaag 🙂
Hoi @Erik_



Ik heb middels mijn Forticlient wel een VPN verbinding, maar het lukt niet via mijn Windows VPN een connectie te maken met een andere VPN. Ligt het probleem ook bij mij zo?



groet
Ik wil graag een nieuwe firmware update zodat ik wel op VPN kan met mijn experia box V10A!!! @Erik_
Ik kan geen VPN verbinding tot stand brengen met de Experiabox V10a. Ik begrijp dat er een firmware update beschikbaar is die dit probleem oplost. Graag deze z.s.m. uitvoeren!
Zojuist een uitgebreide chat gehad met kpn. Advies was om via dit forum een update van de firmware aan te vragen voor mijn experiabox v10a. Bij deze dus!



*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic
Het zou kunnen, @OmeJoopie. Als de andere VPN/de windows client een van de twee protocollen gebruikt die niet werken, kan dat inderdaad de oorzaak zijn. Voor de zekerheid heb ik voor jou de nieuwe firmware aangevraagd.



Welkom, @Kimberlybunt! Ook voor jou heb ik de firmware aangevraagd. Dit zal vandaag of morgen geïnstalleerd worden waarna de Experia Box zichzelf herstart. Daarna is de VPN weer te gebruiken.
Hallo Erik, graag ontvang ik ook de firmware waarmee het VPN probleem verholpen is. Alvast bedankt, Peter
Beste @Erik_ ik heb dit probleem ook. graag oplossen.

alvast bedankt.


@Erik_ het is ingevuld
Helemaal geweldig @Erik_ ! Net getest en het werkt nu wel. Heel fijn 🙂
@ErikSt6666, @igijsberts, dank voor de gegevens. Ik heb de nieuwe firmware voor jullie aangevraagd. Ik verwacht dat het vandaag wordt geïnstalleerd. De Experia Box zal zich uit zichzelf herstarten, daarna zal de VPN het weer volledig doen.



@Storager, welkom! Dank voor het invullen van je gegevens. Ik zie hier dat jij een V10 hebt en géén V10A. Dit topic is alleen van toepassing op de V10A, daar zit een bug in de software. Met de V10 zijn geen VPN problemen. Als het met V10 niet lukt, dan is het een probleem met de instellingen van je VPN-programma, of een probleem met de VPN-server. Kijk daar dan ook nog even goed naar en overleg eventueel met je VPN-provider. Kom je er niet uit, voel je vrij om een los topic aan te maken hierover.