Skip to main content

Goedemiddag,

Aangezien de klantenservice mij niet verder kan helpen werd mij geadviseerd mijn probleem hier te melden.

Sinds 27 mei doet mijn VPN verbinding het niet meer. Voor die tijd was er geen enkel probleem met deze verbinding.

Ik heb een Experia Box V10 en heb deze al opnieuw opgestart en ook al gereset., echtet blijft het probleem bestaan. Ik heb de firewall van de laptop al uitgezet en het getest, ik blijf een melding houden dat de VPN niet tot stand kan worden gebracht door bijv. Firewall, NAT of router. Via de hotspot van mijn mobiel werkt het wel en ook als ik mijn laptop ergens anders gebruik kan ik wel op de VPN inloggen.

Ik heb de laptop met een internetkabel rechtstreeks aan de Experia Box aangesloten om uit te sluiten dat het in de switch zit, maar zelfs bij rechtstreekse aansluiting geeft hij dit probleem. Het lijkt dus echt in de Experia Box te zitten, waardoor de ICT-er van mijn werk er niets mee kan.

 

Graag ontvang ik spoedig een oplossing aangezien dit heel vervelend is.

 

Groet Sandra

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Welke VPN methodiek wordt er gebruikt? (PPTP, L2TP/IPSec, OpenVPN, anders...)

Welk e-mail programma gebruik je?

Heeft de ICT-er van jouw werk al gekeken of jouw publieke IP adres of VPN account wellicht geblokkeerd is?

Dit laatste wil nog wel eens gebeuren als er meerdere inlogpogingen gedaan zijn die niet succesvol waren.


Goedemiddag,

Mijn IP wordt niet geblokkeerd op de VPN server.

Kan de vorige firmware door jullie (KPN) naar mijn modem gepusht worden?

 

Groet Sandra

 


Heb je ook een antwoord op de andere vragen?

En welke Experia Box gebruik je?

Voor de goede orde, ik ben, net als jij, gewoon klant van KPN en lid van dit forum.


O, ok, ik begreep van de klantenservice dat hier antwoord gegeven werd door KPN mensen. Sorry voor de verwarring. Wij werken met Office 365 (outlook dus).

 

VPN methodiek ga ik nog even na.


L2TP is de VPN methodiek

 


Binnen Office 365 is er geen VPN programma, dus dat moet een andere zijn.

Laat ik die vraag eens anders stellen: Welk programma start je om de VPN verbinding te maken?


L2TP is de VPN methodiek

Dan heeft het geen zin om over het terugzetten van firmware te spreken immers dat was alleen van toepassing op PPTP verbindingen vanaf een V10a.

Welke Experia Box heb jij eigenlijk?


Experia Box V10

 


Mij is geen probleem met VPN bekend i.c.m. de V10.

Ik zou toch nog eens goed met ICT van jouw werkgever naar dit issue kijken.

De kans is zeer groot dat de oorzaak van het probleem aan de zijde van jouw werkgever gezocht moet worden.


Hoi,

Bedankt voor je reacties, echter is het vrij onwaarschijnlijk dat het bij de werkgever ligt aangezien ik via de hotspot van mijn mobiel moeiteloos op VPN kom, ook als ik elders ben en inlog kom ik binnen een mum van tijd op VPN. Enkel als ik thuis via de internetkabel of WiFi probeer te verbinden gaat het mis.

De VPN verbinding kan dus tot stand gebracht worden, echter niet via mijn Experia Box V10..

En dat is echt heel vervelend. Is er misschien nog iemand anders die een idee heeft wat te doen?

 


Enkel als ik thuis via de internetkabel of WiFi probeer te verbinden gaat het mis.

Precies en dat is dan ook exact de reden waarom ik zeg dat de oorzaak zeer waarschijnlijk aan de zijde van jouw werkgever gezocht moet worden.

Lees anders nog even mijn eerste bericht terug.

Wat voor een VPN server wordt er op jouw werk gebruikt?


Het subnet zal wel weer het probleem zijn denk ik @wjb ? Of niet?


Het subnet zal wel weer het probleem zijn denk ik @wjb ? Of niet?

Daar twijfel ik aan immers @HHSH geeft aan dat het tot 27 mei goed functioneerde. Een subnet wijzig je niet zomaar even dus is mijn eerste vermoeden nog altijd een blokkade van het IP adres.


@HHSH heeft u misschien een extra Windows 10 laptop in huis? Kunt u die dan eens bekabeld aansluiten op de Experiabox? Zo ja: rechts onderin bij de wifi instellingen kun je een hotspot aanmaken. Beetje op vergelijkbare manier als op de telefoon. Vervolgens kun je je werk laptop hiermee verbinden. Doet dan de VPN het?


@Nick83  ik heb dit zojuist geprobeerd, maar ook dan krijg ik de melding en komt VPN dus niet tot stand..

 


@Nick83  ik heb dit zojuist geprobeerd, maar ook dan krijg ik de melding en komt VPN dus niet tot stand..

Dan ligt het toch echt aan het ip. En niet aan het subnet. Want de hotspot op de w10 laptop deelt een ip uit in een ander subnet. Iets van 10.0.8.x ofzo. 


Dan zal ik die vraag morgen nogmaals bij de ICT-er neerleggen.. Dank voor het meedenken.


Hoi @HHSH, we zijn inmiddels een paar dagen verder! Hebben jullie het nog werkend weten te krijgen?


 We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat het opgelost is.  Anders weet je ons te vinden!