Skip to main content

Ik zit momenteel met een probleem, dat ik geen verbinding kan maken met één van mijn VPS machines, op 45.14.255.132. Ik krijg geen antwoord terug, en als ik een tracert doe dan zie ik dat de ping via mijnmodem.kpn.home naar 195-190-228-48.fixed.kpn.net gaat en daarna alleen maar timeouts krijg. Hierdoor heb ik het idee dat ergens bij kpn iets mis gaat.

 

Ik heb geverifieerd dat de vps zelf draait, middels een cloud console van de hosting provider kon ik erop inloggen en controleren dat de SSH service draait en de ingestelde SSH-poort open staat. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de hosting provider en die hebben geverifieerd dat zij de vps wél kunnen pingen en ook verbinding met de SSH service kunnen maken. Na wat testen kwamen we er ook achter dat ik sommige adressen in dezelfde IP reeks wél kan bereiken, maar mijn eigen vps niet. de hosting provider kon ook mijn publieke IP adres pingen dus de andere kant op gaat wel goed.

 

De hosting provider gaf aan dat ook zij vermoeden dat het probleem bij KPN ligt gezien de VPS vanaf de rest van het internet bereikbaar is. De klantenservice van KPN stuurde me hier naar de forums.

 

Is er op het forum iemand die hier dieper op in kan kijken of mij kan vertellen met wie ik contact op moet nemen? Doordat ik nu geen verbinding kan maken met mijn vps kan ik niet bij de bestanden daarop en geen werk verrichten aan m'n projecten.

Ik weet niet of er wat voor gebeurt is maar inmiddels kan ik mijn VPS weer pingen en ook een SSH verbinding openen is gelukt. Het probleem is dus verholpen. :smile:


Dat je bij een tracert van veel hops geen antwoord krijgt is volstrekt normaal en dat hoeft niet te duiden op een probleem.

Zou het kunnen zijn dat jouw IP adres een tijdje geblokkeerd was op jouw VPS omdat er een aantal keer foutief ingelogd is?


Nee, ik constateerde het probleem namelijk direct bij de eerste keer dat ik probeerde te verbinden vandaag. Bij een inlogblokkade zou ik ook verwachten wel antwoord te krijgen op een ping of een van de websites op die VPS te kunnen bezoeken. Dat ging allemaal niet omdat ik de vps niet kon bereiken en er geen antwoord van kreeg.

 

Het was ook consequent bij alle hops na fixed.kpn.net een timeout, bij alle 20+ tracerts die ik geprobeerd had, pings kwamen geheel niet aan, en ook bij pingen naar de hostname werd het DNS record niet geresolved (al zou dat laatste niks te maken moeten hebben met een directe ping naar het IP)

 

Inmiddels krijg ik in ieder geval weer antwoord op pings, komt een tracert weer uit bij de vps (nu zijn het nog maar een stuk of 3 timeouts, dat is inderdaad vrij normaal) en kan ik de websites weer bekijken. Dus ik kan weer aan de slag.