Ik zit momenteel met een probleem, dat ik geen verbinding kan maken met één van mijn VPS machines, op 45.14.255.132. Ik krijg geen antwoord terug, en als ik een tracert doe dan zie ik dat de ping via mijnmodem.kpn.home naar 195-190-228-48.fixed.kpn.net gaat en daarna alleen maar timeouts krijg. Hierdoor heb ik het idee dat ergens bij kpn iets mis gaat.
Ik heb geverifieerd dat de vps zelf draait, middels een cloud console van de hosting provider kon ik erop inloggen en controleren dat de SSH service draait en de ingestelde SSH-poort open staat. Vervolgens heb ik contact opgenomen met de hosting provider en die hebben geverifieerd dat zij de vps wél kunnen pingen en ook verbinding met de SSH service kunnen maken. Na wat testen kwamen we er ook achter dat ik sommige adressen in dezelfde IP reeks wél kan bereiken, maar mijn eigen vps niet. de hosting provider kon ook mijn publieke IP adres pingen dus de andere kant op gaat wel goed.
De hosting provider gaf aan dat ook zij vermoeden dat het probleem bij KPN ligt gezien de VPS vanaf de rest van het internet bereikbaar is. De klantenservice van KPN stuurde me hier naar de forums.
Is er op het forum iemand die hier dieper op in kan kijken of mij kan vertellen met wie ik contact op moet nemen? Doordat ik nu geen verbinding kan maken met mijn vps kan ik niet bij de bestanden daarop en geen werk verrichten aan m'n projecten.