Skip to main content
Antwoord

Vraag met betrekking tot port forwarding op mijn NAS

• October 31, 2025
  • 5 reacties
  • 63 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een vraag over het aansluiten van een NAS en port forwarding.
Heb de chat geprobeerd.
Het schermpje opent, maar ik kan niets intikken.
Ik krijg ook geen welkomst bericht van de bot.

Is er een storing in de chat, want gisteren avond deed hij het ook al niet.
De storing duurt dan wel heel lang.

Ik heb het via een andere route geprobeerd. Vanaf mijn werk laptop die via Belgie loopt.
En daar doet hij het wel,

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@Mari1203, welkom bij onze community. 

Wat gek dat de chat het bij jou niet deed, ik vermoed dat dit met de browser te maken heeft aangezien het je andere laptop wel werkt. Probeer ook om de cookies te verwijderen en je cache te legen. 

Gelukkig heb je ons hier gevonden. Wat probeer je precies te doen met je NAS? Ik vermoed een poort openzetten? Ik verwijs je alvast door naar onderstaand artikel op onze Kennisbank hierover. Ik hoor graan van je mocht je nog iets willen weten. 

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 2, 2025

Hi ​@Mari1203, welkom bij onze community. 

Wat gek dat de chat het bij jou niet deed, ik vermoed dat dit met de browser te maken heeft aangezien het je andere laptop wel werkt. Probeer ook om de cookies te verwijderen en je cache te legen. 

Gelukkig heb je ons hier gevonden. Wat probeer je precies te doen met je NAS? Ik vermoed een poort openzetten? Ik verwijs je alvast door naar onderstaand artikel op onze Kennisbank hierover. Ik hoor graan van je mocht je nog iets willen weten. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

​@Mari1203 Als toevoeging op Alex wil ik je wel attenderen dat het bereikbaar maken van je NAS van buitenaf (port forwarding) niet geadviseerd wordt. Hiermee geef je namelijk iedereen toegang tot je NAS. 

Zorg dan ook dat je admin account uitschakelt en bijvoorbeeld IP-lijst blokkade instelt. Je kan hier meer tips vinden: https://mariushosting.com/ip-block-list/

Dus als je het kan voorkomen: doe het dan niet. Of kijk naar mogelijkheden om je NAS met een VPN te bereiken. En als het niet anders kan, neem dan wel voorzorgsmaatregelingen en wees je vooral bewust van de risico’s.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Bedankt Alex,

Ik gebruik Edge en onder Chrome deed hij het ook niet.
Ik heb toen in Edge alles aan cookies en caches verwijderd en nu doet hij het weer.
Dus deze is opgelost.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 3, 2025

Bedankt voor je advies IkheetJeff.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 6, 2025

Dank voor de toevoeging ​@ikheetjeff en voor de terugkoppeling hier Mari1203, hier hebben andere meelezers ook veel aan. 😊