Skip to main content

Hey iedereen. 

 

Ik heb een modem van KPN aan mijn glasvezel aansluiting hangen en nu vroeg ik me af of ze bij KPN de knop konden omzetten zodat mijn abonnement begint te lopen en ik eindelijk internet heb in mijn nieuwbouw huis. 

 

Ik heb mijn aansluiting 1 jaar en 3 weken geleden aangevraagd en zoals je leest heb ik nog geen verbinding met internet. Nou vroeg ik me dus af of jullie dat konden doen. Want volgens mij is dat gewoon een vinkje aanvinken en klaar.

Aansluitdatum zou op 8 januari zijn.. maar zoiets kan toch sneller of ben ik gek ? 

Groet Thom 

Hallo @Thoempke! Welkom op ons KPN Forum. Wow langer dan een jaar wachten op internet, is echt lang. Hier is vast een goede reden voor? Waarschijnlijk heeft het iets te maken met dat er voor lange tijd geen aansluiting aanwezig was, want nieuwbouw? 
Heb je op dit moment een aansluiting in je woning die geactiveerd kan worden? Als je het goed vindt, kijk ik even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


Yes. Heb alles geüpload


 @Thoempke Dankjewel voor je gegevens! Nou, nou, overdrijven is ook een vak:joy: . Ik vermoed dat je 1 jaar en 3 weken geleden glasvezel hebt aangevraagd via KPNNetwerkNL? Pre-order wellicht? Zo te lezen ben je namelijk pas eind september 2020 verhuisd. KPNNetwerkNL heeft de FTU (=glasvezelkastje) pas na 7 december aangesloten? Daar staat nu nog geen signaal op. De lijn moet eerst vanuit hun geactiveerd worden. Pas als alles volledig is opgeleverd, kan een monteur van ons de verbinding op gereed zetten. 
Er moet een monteur langskomen om dit in orde te maken. Onze monteur kan niet eerder langskomen van 8 januari, omdat we afhankelijk zijn van werkzaamheden aan de kant van KPNNetwerkNL. Helaas kan ook ik de knop niet omzetten voor je. 

Wij hebben je wel een noodpakket (DOP) aangeboden. Hier maak je volgens mij geen gebruik van, of wel? 


Ik heb al wel een email gehad van KPNnetwerk dat de aansluiting gereed is en der signaal op staat 

 

Oftewel : 

 

Geachte heer/mevrouw Peeters, 

 

 

U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van eerder contact over de glasvezelaansluiting in uw nieuwbouw woning.

 

Wij hebben zojuist de terugkoppeling ontvangen vanuit onze uitvoering in de regio dat de glasvezelverbinding naar uw woning gereed is. Wij hebben het signaal in de wijkcentrale geactiveerd voor uw verbinding. U kunt nu gebruik maken van de diensten over het glasvezelnetwerk.

 

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.


Helaas kunnen wij de levering van jouw bestelling niet vervroegen.
Ik zie dat je op 7-12 wel en e-mail hebt gehad van mijn collega's van de backoffice met daarin hun direct nummer met toegangscode. 
Als iemand je meer kan vertellen over de levering van jouw abonnement zijn zij dat.  Ik wil je dan eigenlijk ook aanraden contact met hen op te nemen hierover.


Okee top gaan we doen. 

 

Dankjewel Thomas 👍