Skip to main content

Goedendag, Ik heb een gastennetwerk aangemaakt. De installateur zegt dat het beter is om bepaalde apparaten (ik heb er nogal wat, Hue, arlo, tp link, google mini en google nest) die uitzenden kan koppelen aan dit netwerk. Dit om verstoring te voorkomen Gisteren is kpn glasvezel bij mij geïnstalleerd.    Ik zie echter niet hoe ik dit kan doen. 

 

Is het zinvol om de wps button aan te zetten in de router? Klopt het dat mensen van buitenaf (bijv in de straat rondrijden met apparatuur) minder snel kunnen inbreken in je netwerk?   

 

Hiervoor had ik Ziggo en was mijn tv verbonden met kabel. Nu heb ik wat ik ook probeer aan de beeldinstellingen op mijn LG C2 tv veel minder goed beeld, minder mogelijkheden om in te stellen,  er op de tv plotseling 2 beeldmodi verdwenen. Waar kan dit mee te maken hebben?       Ook kan ik via KPN niet de favoriete zenders die ik aangemaakt heb, omzetten naar een favo lijst in mijn tv. Ik neem aan dat dit dan niet compatibel is met glasvezel. Maar ook de favo lijst die ik aanmaak in kpn kan ik niet oproepen en er doorheen scrollen.  Weliswaar zie ik de favozenders verschijnen, maar zodra ik daar op klik, kom ik alle kanalen terecht.   

Fijn als iemand mij zou kunnen helpen.                      

Apparaten op het gast netwerk zetten is onnodig. Het gast netwerk uitzetten is dan een beter idee. WPS moet je gewoon uitzetten, want dit is niet heel veilig gebleken. De tv en favorieten kan ik niet mee helpen,  geen idee van. Het is als het goed is gewoon een zelfgemaakte zenderlijst en die kun je ergens in een instelling als standaard zetten wat ik me herinner. Logisch is het niet wat ik zo onthouden heb, maar het kan veranderd zijn intussen en ligt ook aan welke tv ontvanger je hebt.


Misschien heb je gelijk, maar waarom zegt een installateur met veel ervaring dan dat dit een manier is om storing te voorkomen op het netwerk. 

Ik blijf het raar vinden dat de tv opeens een veel slechter beeld heeft, dat zal toch ergens een oorzaak moet hebben. Favo's op de tv instellen kan alleen als je via kabel of satelliet verbonden bent. De beeldinstellingen op tv zijn wel bereikbaar, maar bij aanpassing geeft het een heel veel slechter resultaat. Ook lijkt het wel of het per zender nog wisselt in kwaliteit. KPN afstandsbediening is ook even wennen.