Skip to main content

Hi WJP

 

Kan je me helpen, kan ik je wat vragen over ubiquity en glasvezel? Ik heb een Ubiquity US-16-150W met 4 accesspoints en maakte voorheen gebruik van Ziggo wat prima werkte.  Ik ben onlangs overgestapt naar KPN glasvezel .

 

Wat heb gedaan:

  • Access control -> port forwarding Enable UPnP IGD op on gezet
  • Wifi experia 12 box uit gezet,
  • Dit resulteerde in een lage snelheid via het thuisnetwerk terwijl we 1Gbs hebben gekozen ± 160Mbs en latency op telefoons, laptops 
  • Daarom heb ik de wifi weer aangezet en heb ik dus nu 2 netwerken naast elkaar staan KPN en een thuisnetwerk, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het thuisnetwerk dient meer Mbps te hebben

Welke instelling dien ik nog aan te passen om een goed thuisnetwerk met hoge snelheid te hebben.

 

ik hoop dat je me kan helpen

 

Groeten

Sandra

Hi WJP

 

Kan je me helpen, kan ik je wat vragen over ubiquity en glasvezel? Ik heb een Ubiquity US-16-150W met 4 accesspoints en maakte voorheen gebruik van Ziggo wat prima werkte.  Ik ben onlangs overgestapt naar KPN glasvezel .

 

Wat heb gedaan:

  • Access control -> port forwarding Enable UPnP IGD op on gezet
  • Wifi experia 12 box uit gezet,
  • Dit resulteerde in een lage snelheid via het thuisnetwerk terwijl we 1Gbs hebben gekozen ± 160Mbs en latency op telefoons, laptops 
  • Daarom heb ik de wifi weer aangezet en heb ik dus nu 2 netwerken naast elkaar staan KPN en een thuisnetwerk, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het thuisnetwerk dient meer Mbps te hebben

Welke instelling dien ik nog aan te passen om een goed thuisnetwerk met hoge snelheid te hebben.

 

ik hoop dat je me kan helpen

 

Groeten

Sandra

 

 

Wifi kanalen op 80Mhz bandbreedte zetten.  Er zijn niet zoveel 80Mhz kanalen. Ik zou beginnen met de zenders het dichtste bij je locatie waar je altijd 500Mbps wilt hebben. Op je slaapkamer is dat mogelijk niet altijd nodig. 


Hi WJP

 

Kan je me helpen, kan ik je wat vragen over ubiquity en glasvezel? Ik heb een Ubiquity US-16-150W met 4 accesspoints en maakte voorheen gebruik van Ziggo wat prima werkte.  Ik ben onlangs overgestapt naar KPN glasvezel .

 

Wat heb gedaan:

  • Access control -> port forwarding Enable UPnP IGD op on gezet
  • Wifi experia 12 box uit gezet,
  • Dit resulteerde in een lage snelheid via het thuisnetwerk terwijl we 1Gbs hebben gekozen ± 160Mbs en latency op telefoons, laptops 
  • Daarom heb ik de wifi weer aangezet en heb ik dus nu 2 netwerken naast elkaar staan KPN en een thuisnetwerk, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Het thuisnetwerk dient meer Mbps te hebben

Welke instelling dien ik nog aan te passen om een goed thuisnetwerk met hoge snelheid te hebben.

 

ik hoop dat je me kan helpen

 

Groeten

Sandra

Dat is niet echt een vraag voor in dit topic immers die Ubiquiti US-16-150W is "gewoon" een switch en niet een router die de V12 vervangt.

 

Waarom heb je UPnP-IGD aangezet op de V12, wat wil je daarmee bereiken?

Als je een PC of laptop met een netwerkkabel op de V12 aansluit en met de Ookla Speedtest app uit de Microsoft store de snelheid meet, hoeveel Mbps haal je dan.

En als je die PC/laptop bekabeld aansluit op de switch?

Heb je ook televisie van KPN?

Zo ja, is er een TV ontvanger op die switch aangesloten en zo ja, staat IGMP snooping dan aan op die switch?


HI 

ik ben geen kenner het netwerk was al aangesloten op Ziggo en nu met de overstap naar KPN gaat het niet lekker qua snelheid en ben ik dus in de verschillende fora aan het zoeken naar oplossingen. Snelheid via de switch dan is 160 Mbps en via KPN Router is ± 600 MPBs als beide aansstaan

TV ontvanger niet aangesloten omdat dat alleen maar gedoe gaf, We kijken tv via internet. 

Sorry ik snap nog niet alles

 


@Sansim,

 

Koppel de switch helemaal los van de V12 en meet vanaf een moderne, bekabeld op de V12 aangesloten, PC met de Ookla Speedtest app richting de Speedtest server van KPN.

Welke snelheid meet je dan?


done! rond de 800Mbs

 


done! rond de 800Mbs

Koppel alle accesspoints los van de switch en koppel de switch weer aan op de V12.

Sluit die PC/laptop nu bekabeld aan op de switch en meet opnieuw via die Ookla app richting dezelfde Speedtest server van KPN?

Hoeveel Mbps meet je nu?


ook gedaan rond 900


ook gedaan rond 900

Sluit nu één accesspoint aan op de switch en herhaal de meting.

Nog steeds goed resultaat -> sluit het volgens accesspoint aan en herhaal de meting.

Heb je nog steeds goede snelheid nadat alle wifi accesspoints weer aangesloten zijn?


HI  WJB dank voor je hulp so far. ik heb alles weer aangesloten en uiteindelijk ook de kanalen ingesteld en ontvang per Wifi AP ± 300-500 Mbps. Ik heb ook bij Ubiquity de vraag neergelegd.

 

groeten

Sandra


HI  WJB dank voor je hulp so far. ik heb alles weer aangesloten en uiteindelijk ook de kanalen ingesteld en ontvang per Wifi AP ± 300-500 Mbps. Ik heb ook bij Ubiquity de vraag neergelegd.

 

groeten

Sandra

 

Dat is wel een realistisch getal, wat heb je zelf in gedachten als getal wat je wilt halen?