Skip to main content

(Nou er waren nogal wat topics over de “oude witte” KPN WiFi Versterker… Heb echt mijn best gedaan geen dubbel topic te vinden over deze firmware… Vond alleen maar topics met andere issues. Dus mocht ik er weer in geslaagd zijn een nieuw topic te openen terwijl er al eentje was: SORRY!)

 

Mijn verhaal: Afgelopen weken merkte ik op dat ik met twee van de drie WiFi versterkers problemen hadden. Alle apparaten, verbonden aan die versterkers, verbraken hun verbinding. Toen ik de WiFi versterker opnieuw opstartte (stekker eruit) was alles weer normaal.

 

Nu valt mij op dat die twee versterkers wat beide het issue hadden opeens firmware: 001.007.86 hebben. Terwijl mijn laatste, nu nog zonder een keer vast te lopen, WiFi versterker nog 001.007.85 heeft. Op de KPN Website is alleen de versie 001.007.85 te downloaden.

 

Nu denken jullie wellicht, als je die problemen had… Waarom wil je überhaupt die update?

 

Nou simpel. Mijn aller grootste ergernis is opgelost. De LED's kunnen nu uit. Zelfs met planning. Heb er namelijk eentje in de inloopkast staan en dat felle blauwe licht, licht nog net niet de hele ruimte op…

 

Dus graag zou ik die laatste versterker ook willen updaten. Deze slaagt er maar niet in om automatisch te updaten. Heb al van alles geprobeerd (harde en zachte reboot, verbinding verbreken, ff van de stroom af etc.). Heeft iemand de .86 update file voor mij?

 

Thanks!

 

 

De firmware van de KPN Wifi "versterker" zou automatisch geupdate moeten worden.

Die van mij draait overigens ook nog op 001.007.85.


De firmware van de KPN Wifi "versterker" zou automatisch geupdate moeten worden.

Die van mij draait overigens ook nog op 001.007.85.


yep klopt. Dat is bij twee van de drie dus gebeurd. Maar het lukt mij bij de laatste niet. Ik ga ze nu maar even omruilen. Zodat ik de lampjes in de inloopkast kan uitzetten.

 

Maar omdat die laatste zich dus niet automatisch bijwerkt ben ik dus op zoek naar het firmware bestandje. 


Ja zeg, bij mij hebben beide KPN Dual Band Wifi Versterkers ook stilletjes een update gekregen, met datum november 2019. En nu kan eindelijk de Leukoplast van de LED lampjes af 🤸

 


Ja zeg, bij mij hebben beide KPN Dual Band Wifi Versterkers ooksook een update gekregen, met datum november 2019. En nu kan eindelijk de Leukoplast van de LED lampjes af 🤸

 

Cool hé! Ik waardeer het ook enorm dat KPN nog nieuwe functies toevoegt!


Bij mij staat die KPN WiFi "versterker" op de tweede verdieping in de technische ruimte. (Verwarming, centrale afzuiging en omvormer zonnepanelen)

Ik heb dus niet zoveel last van die ledjes. :wink:

 


Heb je dit al geprobeerd: https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm

Het lijkt om v85 te gaan maar is wel gedateerd november 2019.


Heb je dit al geprobeerd: https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm

Het lijkt om v85 te gaan maar is wel gedateerd november 2019.

Versie 85 is van 11 november 2019 terwijl versie 86 van 19 november 2019 lijkt te zijn.

Je zou mijns inziens mogen verwachten dat KPN haar sites up-to-date houdt en dan dus ook versie 86 beschikbaar stelt via die site.

Ik hoop dat iemand van KPN dit topic binnenkort een keer op wil pakken. @Erik_?


Heb je dit al geprobeerd: https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm

Het lijkt om v85 te gaan maar is wel gedateerd november 2019.

Versie 85 is van 11 november 2019 terwijl versie 86 van 19 november 2019 lijkt te zijn.

Je zou mijns inziens mogen verwachten dat KPN haar sites up-to-date houdt en dan dus ook versie 86 beschikbaar stelt via die site.

Ik hoop dat iemand van KPN dit topic binnenkort een keer op wil pakken.

Klopt, het is echt de versie van 11 november. 

Inmiddels is operatie WiFi versterker swap voltooid! Wat een heerlijke donkere slaapkamer heb ik weer 🙂 !

 

Voor de rest kan ik geen wijzigingen ontdekken. Wel een vertaling die gewijzigd is. Activeren / Deactiveren is nu gewoon: Aan en / Uit geworden.


Kleine bump, sorry. 
 

In de hoop dat een van de moderators deze vraag intern wil uitzetten. Mijn derde en laatste versterker wil maar niet automatisch updaten. 
 

Ik ben ook erg benieuwd wat er nog meer verbeterd is. 
 

Bedankt. 


Inmiddels is het gelukt. Mijn laatste wifi versterker heeft zich vannacht ook geüpdatet.

case closed 😊


Inmiddels is het gelukt. Mijn laatste wifi versterker heeft zich vannacht ook geüpdatet.

case closed 😊

En tóch is het handig als KPN de laatste firmware op de website zet...


Ik ga er vanuit dat een moderator van KPN dit issue alsnog zal oppakken en er voor zal zorgen dat die laatste firmware ook te downloaden zal zijn vanaf https://www.kpn.com/wv.

Op die pagina kan je het onderstaande stukje vinden…

...echter achter deze software staat firmware versie 001.007.85 i.p.v. 001.007.86.

Het lijkt me toch een eenvoudig klusje om deze even te vervangen. :wink:


Dag allemaal! Goed om te horen dat (ook) de derde versterker ge-update is @Alpha89. Ik zal het doorgeven aan de afdeling die de website up-to-date houdt, bedankt! :hugging:


Top dankjewel @Lisa !


Ik zal het doorgeven aan de afdeling die de website up-to-date houdt, bedankt! :hugging:

Kan je dan even een seintje geven als dat gebeurd is, dan kan ik mijn KPN WiFi "versterker" ook gaan updaten.


@Alpha89@wjb Ja! Ik kan het bestand intern niet vinden en denk dat dit wel zou moeten aangezien ik van de klantenservice ben. Ik ben benieuwd waar het staat en of ik verkeerd kijk. 
Jullie horen zsm van mij. 


@Lisa Hoi, Ik zou graag horen of deze questie al is opgelost, ik heb hier 2 versterker 1 met update en 1 zonder.

Verder zie ik in de App Thuis na het open van het tabje internet > internetpunten,

4 versterkers en een modem.

De vraag hier is hoe kan dat.


Hoi @JacqyB! Bedankt voor je interesse in dit topic. Ik had verwacht dat het al zou zijn opgepakt. Helaas nog niet veranderd. Ik heb de betreffende collega gevraagd of hij de link met mij persoonlijk wil en kan delen, zodat ik het hier kan delen met jullie. 
Nog even afwachten dus. 


Goed plan @Lisa.


We moeten nog even geduld hebben:snail:. Mijn collega deelde namelijk het volgende: 

Ik heb de mail over het hoofd gezien, sorry.
Heb rond gemaild met de vraag of ik de software kan krijgen, dan zal ik hem online plaatsen.

 

Zodra mijn collega de software ontvangen heeft stuurt hij die door zodat ik het hier kan delen. 

 

 


Dag allemaal. 

Ik heb helaas nog niets ontvangen. Bij deze laat ik jullie weten dat ik er nogmaals achteraan gegaan ben om het bestand te bemachtigen. Hopelijk versnelt dit (doordrammen) het proces. :speak_no_evil:

Jullie horen van me!


Dag KPN,

 

inmiddels weer 11 dagen verder en er is nog steeds geen update?

wat gaat er hier niet goed?


Mijn KPN WiFi "versterker" is spontaan geupgrade naar firmware versie 001.007.86.

Wel jammer dat op https://www.kpn.com/wv nog steeds niet versie 86 van de firmware te downloaden is, de link verwijst nog altijd naar een zip bestand met firmware versie 85.


@wjb Oooh, dat is een verrassing. Ik heb nog geen terugkoppeling van de collega. Helaas ben ik afhankelijk van hem, dus meer dan mailen en wachten kan ik op dit moment niet doen. :blush:


Het is inderdaad een verrassing als na zeven maanden ineens spontaan een nieuwe versie geïnstalleerd wordt.

Ik weet dat jij afhankelijk bent van jouw collega, meer dan je stinkende best kan je niet doen maar ook dat wordt gewaardeerd.