Skip to main content

(Nou er waren nogal wat topics over de “oude witte” KPN WiFi Versterker… Heb echt mijn best gedaan geen dubbel topic te vinden over deze firmware… Vond alleen maar topics met andere issues. Dus mocht ik er weer in geslaagd zijn een nieuw topic te openen terwijl er al eentje was: SORRY!)

 

Mijn verhaal: Afgelopen weken merkte ik op dat ik met twee van de drie WiFi versterkers problemen hadden. Alle apparaten, verbonden aan die versterkers, verbraken hun verbinding. Toen ik de WiFi versterker opnieuw opstartte (stekker eruit) was alles weer normaal.

 

Nu valt mij op dat die twee versterkers wat beide het issue hadden opeens firmware: 001.007.86 hebben. Terwijl mijn laatste, nu nog zonder een keer vast te lopen, WiFi versterker nog 001.007.85 heeft. Op de KPN Website is alleen de versie 001.007.85 te downloaden.

 

Nu denken jullie wellicht, als je die problemen had… Waarom wil je überhaupt die update?

 

Nou simpel. Mijn aller grootste ergernis is opgelost. De LED's kunnen nu uit. Zelfs met planning. Heb er namelijk eentje in de inloopkast staan en dat felle blauwe licht, licht nog net niet de hele ruimte op…

 

Dus graag zou ik die laatste versterker ook willen updaten. Deze slaagt er maar niet in om automatisch te updaten. Heb al van alles geprobeerd (harde en zachte reboot, verbinding verbreken, ff van de stroom af etc.). Heeft iemand de .86 update file voor mij?

 

Thanks!

 

 

Ik dacht, ik kijk even of het inmiddels is opgepakt. Volgens mij is het halverwege augustus -tijdens mijn vakantie-  aangepast! Heel chill natuurlijk. Jammer dat ik er geen terugkoppeling van gehad heb, want nu meld ik het bijna één maand later. 
Jongens, dit topic kan gesloten worden, want de nieuwe versie staat online. :birthday:


Goed te lezen dst de laatste versie van de firmware nu ook te downloaden is en daarmee handmatig te installeren is.

Ik had er eerlijk gezegd ook niet meer naar gekeken sinds dat de firmware van mijn WiFi "versterker" op 25 juli spontaan al geupgrade bleek te zijn.


@Lisa, Je mag weer aan de bak want ondertussen is firmware versie 001.007.88 actief…

...maar op https://www.kpn.com/wv staat nog versie 001.007.86.


Haha, daar gaan we weer! Ik heb de postduif ingelicht. Hij is meteen vertrokken:dove:.  Ik geef een gil als hij terug is. 


hier de link van de firmware 001.007.88https://wv-upgrade.wxs.nl/v88_sign.trx


De zoektocht naar het ZIP-bestand gaat onverminderd door. Mijn collega's hebben dit overgenomen en mailen mij wanneer de site bijgewerkt is. Tot die tijd..:sleeping:


@Lisa mijn voorgaande link is de firmware bestand 


Hebben we ook al ontdekt wat nieuw is in de .88 versie?

Vannacht heeft zich hier alles bijgewerkt met als resultaat dat m'n hele netwerk van streek was.

Nadat ik alle componenten een trap heb gegeven kwam ik weer langzaam terug online.

Gek genoeg gaf de logging van de Witte WiFi versterkers aan dat ze hun tijd niet meer konden updaten sinds 3:30 vannacht. Nu weer alles goed dus :S .


Ik ga het navragen @Alpha89. Fijn dat je alles weer aan de praat hebt gekregen.


Tof @Lisa dankjewel!

Alles draait nog steeds stabiel!

Ben benieuwd naar de release notes!

In ieder geval nog steeds super blij dat met de vorige versie de lampjes uitgezet kunnen worden. 


De zoektocht naar het ZIP-bestand gaat onverminderd door. Mijn collega's hebben dit overgenomen en mailen mij wanneer de site bijgewerkt is. Tot die tijd..:sleeping:

@Lisa, Hier hoef je niet meer achteraan hoor, het ZIP bestand is ook al enige tijd versie 88. :slight_smile:


Dat klop @wjb. Ik vraag alleen na wat de verbeteringen/veranderingen zijn t.o.v. de vorige versie. Zodra ik de info heb, vul in dit topic aan. Zodra ik dit gedaan heb, laat ik het hier weten. 


Dat ze nog updates krijgen, heb er ook nog 1 hier in huis, gebruik hem al een paar jaar niet meer, iemand interesse in dat ding, staat op het punt om naar de wecycle bak te gaan.

Gratis ophalen of tegen verzendkosten krijg je hem thuis.

 


Ik heb even in de technisch overleg documenten van ons gekeken en heb gevonden wat er in versie 88 aangepast is. Dit zijn 2 dingen: een security issue en een nieuw certificaat voor de https server.

Mochten er weer updates zijn, dan kan ik altijd kijken wat er precies gedaan is, tag mij dan maar even. :slight_smile:


Nice @jordy.vanderbolt! Goed om te weten dat jij met je neus in die docs. kunt duiken. Reactie op mijn mail:

Hi Lisa,

Deze firmware bevat geen technische wifi aanpassingen. Deze is alleen maar uitgebracht omdat er een update moest plaatsvinden op het encryptiecertificaat nodig om met de update server te communiceren.”

Niet veel bijzonders, maar wel noodzakelijk!