Skip to main content
Beantwoord

Waar vind ik mijn IP adres?

  • 12 August 2024
  • 12 reacties
  • 174 keer bekeken

Ik wil een afdruk maken vanaf mijn telefoon middels het programma Thunderbird. Men vraagt om het IP-adres. Waar vind ik dat?

Leendert johannes

U wilt printen. Bedoelt u dat?


Meer specifiek u wilt iets afdrukken uit de Thunderbird email programma?

Heeft u printer software van uw printer op de telefoon staan en de printer hiermee ingesteld?


Ja; de software staat op de telefoon maar de printer is hiermee niet ingesteld. Daar zit precies de bottleneck. Hoe nu verder?

Meer specifiek u wilt iets afdrukken uit de Thunderbird email programma?

Heeft u printer software van uw printer op de telefoon staan en de printer hiermee ingesteld?

 


Ik wil een afdruk maken vanaf mijn telefoon middels het programma Thunderbird. Men vraagt om het IP-adres. Waar vind ik dat?

Leendert johannes

Het IP-adres van je mobiele telefoon bedoel je?  Dat staat bij Instellingen, Info telefoon/over telefoon, Status. - Statusgegevens. 

IP-adres

Qua benaming, menu kan er wat verschil in telefoons zijn. 


Ik wil een afdruk maken vanaf mijn telefoon middels het programma Thunderbird. Men vraagt om het IP-adres. Waar vind ik dat?

Leendert johannes

Het IP-adres van je mobiele telefoon bedoel je?  Dat staat bij Instellingen, Info telefoon/over telefoon, Status. - Statusgegevens. 

Nee het IP adres van de netwerk printer. @Leendert johannes moet eerst in Appstore zoeken naar een printer app van de hersteller, alle bekende merken hebben zo een app.


Dat klinkt i.i.g. veel aannemelijker @TDN 


Is het nog gelukt Leendert?


Als u de app van de printerfabrikant geïnstalleerd hebt, en u zit via WiFi op hetzelfde netwerk, dan zou de app de printer automatisch moeten kunnen vinden. 


Ja; de software staat op de telefoon maar de printer is hiermee niet ingesteld. Daar zit precies de bottleneck. Hoe nu verder?

Meer specifiek u wilt iets afdrukken uit de Thunderbird email programma?

Heeft u printer software van uw printer op de telefoon staan en de printer hiermee ingesteld?

 

@Leendert johannes welke type en merk printer met die informatie kunnen we beter meedenken.

 

Zoals al is genoemd zou de software de printer moeten kunnen vinden.

 

 


Het ziet er naar uit, dat alles inmiddels op z'n plaats gevallen is. 

Allemaal hartelijk dank voor Uw bijdrage.

Leen


Wat fijn om te horen Leendert! Dan wens ik je een fijne dag en post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen doen!


Fijn dat het allemaal (weer) werkt.
Dit forum draait voornamelijk op onbetaalde schrijvers (wijsneuzen) zoals ik.
Die doen moeite om oplossingen te vinden met als mogelijke beloning om er iets van te leren, daarom zou het fijn als we ook naderhand horen wat er aan de hand was . . . .

( niet in mijn eigen belang, ik hou mij verre van te slimme “telefoons” )


Reageer