Skip to main content

In een andere vraag heb ik een gedeeltelijke oplossing voor het probleem met het contact tussen de omvormer van mijn zonnepanelen en de website waar de gegevens worden geregistreerd ontvangen waardoor ik weer verder kon informeren.

Het resultaat tot nu toe:
De omvormer maakt wel fysiek contact met de experia V9 maar ontvangt geen IP adres van de experiabox. 
Ik heb 200 Mb glasvezel. De omvormer is verbonden met een netwerkkabel. Die is getest en geeft 200Mb door. Op de experiabox is in de .DHCP list de omvormer zichtbaar. Mac. prefix  48:OB:B2   (Solaredge).

Nieuwe vraag:
De leverancier geeft aan de tcp poorten 22222 en 22221 poorten open moeten staan.
Hoe kan ik dat controleren, wijzigen

Hoi @andr54, welkom op het forum.

Je kan op jouw Experiabox inloggen door 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn in te vullen in de adresbalk op een webbrowser op een laptop of PC die aangesloten is op jouw V9. 

In dit topic vind je meer informatie over de tcp poorten op de experiabox V9: 

 

Ik hoop dat het lukt. Als je er niet uit komt heeft de community hopelijk meer tips voor je. 


Hallo @andr54 

 

Het heeft totaal geen zin (en het is sowieso onnodig) om poorten open te zetten als de omvormer geen ip-adres krijgt.

Staat die omvormer wel op DHCP ingesteld of staat er een vast ip-adres ingesteld?

Zet hem op DHCP als hij op een vast ip-adres staat ingesteld.


Op de experiabox is in de .DHCP list de omvormer zichtbaar. Mac. prefix  48:OB:B2   (Solaredge).

Dan heeft de SolarEdge dus netjes een IP adres van de Experia Box gekregen en staat er niets meer in de weg om contact te gaan maken met de portal van SolarEdge.

Er hoeven geen poorten "geopend" te worden. Wat wel moet gebeuren is dat jouw omvormer geregistreerd wordt op de monitoring portal van SolarEdge (klik).