Skip to main content
Antwoord

Waarom deelt mijn modem verkeerde IP adressen uit?

• April 7, 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Hoe kan het dat het modem in het bereik 192.168.2.1/192.168.2.254 IP adressen uitgeeft met adressen als 192.168.3.5, die dan uiteraard niet werken.

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@Dhyan 

Dat is de (standaard) IP range van het gastnetwerk, heb je dat aangezet op poort 4 van het modem en daar die apparaten op aangesloten?

Als je Diskstation op het gastnetwerk zit dan is hij niet bereikbaar voor andere apparaten ook al zitten ze in dezelfde IP range.

Zie ook dit artikel in de kennisbank:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

• Auteur
  • Topper
  • April 7, 2025

Terwijl de DHCP server de leases  aan de apparaten uitgeeft met een vast IP adres dat wel in deze range zit. Oftewel bij verbonden apparaten mijn Diskstation het adres 192.168.3.5 laat zien en bij gereserveerde adressen de Diskstation het adres 192.168.2.11 heeft toegekend gekregen.

• Antwoord
  • April 7, 2025

Hallo ​@Dhyan 

Dat is de (standaard) IP range van het gastnetwerk, heb je dat aangezet op poort 4 van het modem en daar die apparaten op aangesloten?

Als je Diskstation op het gastnetwerk zit dan is hij niet bereikbaar voor andere apparaten ook al zitten ze in dezelfde IP range.

Zie ook dit artikel in de kennisbank:

• Auteur
  • Topper
  • April 7, 2025

Hartelijk dank, dat is de oplossing. Ik heb alles uitgeschakeld gehad omdat ik ergens anders gelezen had dat een aangesloten apparaat de IP range kan veranderen. Onnodige handelingen gedaan. Het is duidelijk nu.