Skip to main content

Ik heb sinds enige tijd een ubiquiti unifi AC Lite om het WiFi signaal op “zwakke” plekken in huis te versterken. Daarbij heb ik naast het reguliere WiFi netwerk een 2e (gasten)netwerk aangemaakt. Vorige week een nieuwe desktop PC op 1 van de “zwakke” plekken in huis geplaatst (ivm thuiswerken). Op die desktop wil ik inloggen op het gastennetwerk maar ik ben het ww van dat gastennetwerk kwijt. Ik zie hem dus wel op de dekstop maar kan er niet op inloggen. Ik zie ook het reguliere netwerk in de beschikbare netwerk, maar dat signaal is te zwak om stabiel mee te kunnen werken. Via de online tool van KPN zie ik alleen het reguliere netwerk, maar niet het gastennetwerk, kan het wachtwoord daarvan dus ook niet wijzigen. Via de Ubiquiti software kan ik het wachtwoord ook niet wijzigen. Ik heb de Experiabox al gereset (V9), maar dat levert ook geen nieuwe inzichten op. Wie kan me helpen?

Hoi @Patrick_Kemperman . Welkom op het forum.

Als ik het goed begrijp is dat gastennetwerk een functie van je eigen router. Dat moet ook haast wel, want de v9 heeft dit niet aan boord.

Helaas weet ik helemaal niks van die ubiquiti's. Onze online tools zijn alleen voor KPN apparatuur. Ik vermoed dat jij op die ubiquiti moet inloggen en daar de settings doorlopen.

Volgens mij is @wjb wel aardig op de hoogte van die apparaten. Kun je nog aangeven wat voor type het is?


Je hebt dat 2e wifi (gast)netwerk dus op jouw Unifi AC Lite ingesteld.

Wat je zult moeten doen is op een PC, die wel verbinding met het (gewone) wifi netwerk heeft, in moeten loggen in de beheeromgeving van de Unifi AC Lite en daar het wachtwoord van het 2e (gast) netwerk opnieuw moeten instellen.


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.