Skip to main content

Voor mijn netwerkschijf Synology netwerkschijf DS215j wil ik Wake on Lan toepassen. Daarvoor een app gedownload WOL. De netwerkschijf zit achter de Experiabox V10 (ZTE H369A).
De Experiabox ingesteld op Port Forwarding port 9 UDP.
Via het WiFi thuisnetwerk werkt het prima. Maar ik krijg het niet voor elkaar via internet. In de app staat mijn ip-adres goed ingevuld ook de poorttoewijzing is goed. 

Wie geeft raad, wat blokkeert nu nog WOL bij aansturing via internet?

 

Arjen
 

Ik ben zeer verrast.

Een van mijn PCs heeft een vast IP adres + poort 80 gemapped. Die staat al een tijd uit. Op een andere PC een virtuele adapter gemaakt met het MAC adres van de eerste PC. Daarna een externe portmap tester gestart voor poort 80.

Zie ik allemaal HTTP paketten voorbij komen voor het adres van de PC die uit staat, terwijl de netwerk interface nog niet eens een IPv4 adres heeft. En geen ARP. Dus: het lijkt er sterk op dat de EB V10 DHCP en ARP aan elkaar knoopt.

Zelfs een reboot van de Experiabox veranderde dit niet….

Als dit klopt is dit een  verklaring als WOL van buiten WEL werkt met een V10, mits de synology een vast dhcp adres heeft.

 

 

 

 

 


 

 

 


Ik had al een antwoord geschreven, maar zie het niet terug. Dus opnieuw, misschien dat de strekking tweemaal tevoorschijn komt.

@ Babylonia, het werkt, fantastisch! Hier ben ik heel blij mee! Veel dank. Ik ben ook onder de indruk van de bereidheid van iedereen om te helpen. Dank daarvoor.

Babylonia. toch nog twee vragen:

  • De Depicus tool heb ik gebruikt. Alleen deze komt niet terug in het Android app-overzicht. Hoe kan dit tooltje zichtbaar gemaakt worden bij de Android smartphone cq tablet? Of moet ik consequent terug naar de Depicus website?
  • Je geeft aan dat er ook een oplossing is met een switch. Ik ben benieuwd hoe de configuratie is. Want kan de switch een software wol-commanda geven?

Arjen


Correctie: de app toch nog gevonden. Het heet gewoon “Wake On Lan” met een niet opvallend icoontje. gewoon er eroverheen gekeken.

Arjen

 

 

 


@Arjen63 , Heb je ook de Wake on LAN app van Mike Webb bekeken.

Daarmee kan je ook een widget maken zodat je met één "klikje" jouw NAS aan kunt zetten.

 

Het WoL protocol (magic packet) is transparant voor switches dus kan je rustig de NAS via een switch aansluiten.


@Arjen63

Je hebt inmiddels je oplossingen., en app alternatieven.  Fijn dat het daarmee werkend is.

M.b.t. je vraag over het gebruik van een switch, was alleen n.a.v. een opmerking van @wjb om het eens met een switch te proberen.  Wel- of geen gebruik van een switch maakt daarin niet uit.
Daar zit het hem dus niet in.