Skip to main content

Gisteren, 14-11-2023, om middernacht update Box12 gekregen.

UI is fors veranderd en aangesloten netwerk apparaten kan je niet meer een handige naam geven.

Met firmware SGEJ1000060E kon ik met mijn streamer mijn PC via wifi uit slaapstand halen, zonder magic packet, gewoon PC-aanroepen dus.

Dit werkt nu niet meer.  Weet iemand een oplossing?

Firmware nog geupdate naar V.12.C.23..04.39.

Diverse testen gedaan ook met alle firewall beveiligings niveau's. Dacht aan netbios beperkingen. Werkt allemaal niet.

Graag hulp!

 


Ter info,

Dit zijn mijn instellingen van het wifimodem waarmee het altijd werkte:

 


Inmiddels meer duidelijkheid.

Mijn PlayonHD2 streamer vraagt bij netwerkverbinding via netbios IP en MAC-adres op van de host op.

Vervolgens verstuurd hij bij het maken van de verbinding standaard eerst een Wake-On-Lan (WOL) message om de server(PC) evt. op te starten.

Dit werkte dus prima met de SGEJ1000060E firmware in de modem.

In de nieuwe firmware V.12.C.23..04.38+ lijkt het opvragen van IP en MAC-adres van de host via netbios geblokkeerd te zijn waardoor dit niet meer werkt.

Vooralsnog is de oplossing een WOL-app ( Mike Webb) op mijn andriod mobiel waarmee ik eerst de PC aanzet en vervolgens de streamer laat verbinden. Baal ervan dat dit zo omslachtig moet.  
 

Waarom altijd die verrassingen bij een update die je waarschijnlijk niet eens wilt!

Als een update niet noodzakelijk is waarom krijg je die dan in je strot geduwd?

Ik zou dus terug willen naar SGEJ1000060E of een keuze in de nieuwe firmware om deze netbios mogelijkheid weer aan te zetten.