Hallo @DannyD88
IPS staat voor Intrusion Prevention System, maar Ubiquiti heeft het soms ook over Intrusion Protection System, komt in feite op hetzelfde neer.
Dat systeem werkt met een bestand waarin signatures (handtekeningen) staan (net zoiets als bij een antivirus pakket) aan de hand waaraan de router bepaald of er connectie gemaakt mag worden.
Die foutmelding betekent dat hij het bestand niet kan ophalen of dat er fouten inzitten waardoor hij het niet kan laden.
Ik heb IPS hier ook even aangezet op een USG en krijg precies dezelfde fout, lijkt mij dus een probleem bij Ubiquiti.
Het oude bestand zou in dit geval aktief moeten blijven, even afwachten tot ze bij Ubiquiti het probleem hebben opgelost, je kan er zelf verder niets aan doen.
Super bedankt voor je reactie. Dan gaan we eens afwachten
Hoi @DannyD88
Aangezien de USG nog steeds niet de IPS signatures kon updaten heb ik verder gezocht en het blijkt aan een verlopen Root certificaat te liggen.
Je kan hier vinden hoe je dat certificaat update: https://community.ui.com/questions/Fix-Solution-Lets-Encrypt-DST-Root-CA-X3-Expiration-Problems-with-IDS-IPS-Signature-Updates-HTTPS-E/0404a626-1a77-4d6c-9b4c-17ea3dea641d
Ik heb het net zelf op een USG-4-Pro getest en daar haalt hij nu weer de updates binnen.