Skip to main content
Beantwoord

Wat houdt 'Weergave van het PLC-netwerk op dit PLC-apparaat centreren" in bij de Devolo Cockpit?

• January 11, 2026
  • 1 reactie
  • 28 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik maak gebruik van de Devolo Cockpit voor het instellen van mijn DVS’en van KPN. In de Cockpit staat bij de Opties een instelling 'Devolo Cockpit kan herkennen, op welk PLC-apparaat uw internetrouter is aangesloten’. Er kan dan worden gekozen voor 'Weergave van het PLC-netwerk op dit PLC-apparaat centreren'. De functie hiervan is me echter niet duidelijk. Wat is de meerwaarde van deze instelling?

Piet.

Edit: Antwoord reeds gevonden!

Piet.

Beste antwoord door D4ALL

Standaard zie je de snelheid tussen de gecentreerde DVS en de andere DVS stekkers. 

Aangezien de meeste mensen hun netwerk gebruiken voor internet krijg je de meest relevante informatie als je de DVS op de router centreert: De snelheid tussen de router en de computers. 

1 reactie

Forum|alt.badge.img+2
  • Topper
  • Antwoord
  • January 12, 2026

Standaard zie je de snelheid tussen de gecentreerde DVS en de andere DVS stekkers. 

Aangezien de meeste mensen hun netwerk gebruiken voor internet krijg je de meest relevante informatie als je de DVS op de router centreert: De snelheid tussen de router en de computers.