Skip to main content

Hoi ik heb even een vraagje want heb het idee dat ik toch niet het maximale uit mijn 1gb abbo haal op deze manier.

Ik heb dus de experiabox 12 en hier is een asus rt-ax92u op aangesloten.

Van de asus die beneden staat loopt er nog eentje bekabeld naar de bovenverdieping.

Nu is de vraag deze staan ingesteld als routers niet in bridge mode.

Wat is nu de beste instelling icm de experiabox ?

Ik haal namelijk met de experiabox wifi veel hogere snelheden op wifi 6 als met de asus routers met ook wifi 6.

Is dat omdat de hardware wat verouderd is en de experiabox betere hardware heeft of ligt het toch aan mijn manier van instellen op de asus routers ?

Als ik ff snel Google komt die ASUS router uit 2019. Zo oud is die nog niet.

Haal je bekabeld achter deze router wel de maximale snelheid? 

Als ik ff snel Google komt die ASUS router uit 2019. Zo oud is die nog niet.

Haal je bekabeld achter deze router wel de maximale snelheid? 

Ik haal op de WiFi 6 ook niet echt slechte snelheden hoor maar de WiFi van de experiabox is toch wel een stuk sneller.

Experiabox WiFi 6

Dit is de snelheid bijvoorbeeld op de asus router. Ook WiFi 6 

Bekabeld nog niet geprobeerd.

Heb geen laptop ter beschikking op het moment

Heb ook een klein overzicht gemaakt van hoe alles op dit moment aangesloten is.

Vanaf de experiabox loopt er een kabel rechtstreeks naar de tv omdat dit volgens mij via de router zelf niet werkte.

Stel ik ga de asus in ap modus zetten blijven al mijn instellingen netwerken dan wel gewoon hetzelfde of moet ik hierop ook alles gaan aanpassen ?

In de basis is er niets mis met je opstelling, ​@Camel1987. Kijk even of die Asus apparaten ook een access point modus hebben, in plaats van een router modus. Dat werkt vaak beter. Meerdere routers in een netwerk kan voor communicatieproblemen zorgen. Als ze als access point zijn ingesteld, dan zou je de tv ontvanger er ook prima aan kunnen hangen. 

Reageer