Skip to main content

Onze woning betreft 4 woonlagen, en nagenoeg alle wanden en vloeren zijn van beton (zelfs de mk.

Vanuit de meterkast waar een experiabox V10 hangt is een verbinding (bedraad) naar de destijds meegeleverde versterker op de 1e verdieping (woonetage).

Op de 2e verdieping (slaapkamers) is het ontvangst van deze versterker belabberd. op de zolder is geen bereik.

 

Wat is voor ons de beste oplossing KPN superspots, en zou ik de eerste superspot dan ook in de woonkamer kunnen hangen (bedraad), en kan hier dan het tv kastje op worden aangesloten. of is er een andere oplossing.

zie tekening voor info

 

Hallo @Erik digibeet , ik zou in de woonkamer een switch plaatsen met IGMP-snooping, daar kun je de tv-decoder en tv-toestel op aansluiten en een SuperWifi. Op de hogere verdieping kun e een super wifi draadloos aansluiten binnen het bereik van de 1e super wifi, daarmee kun je kijken of de zolder dan ook voldoende bereik heeft.

Ik praat over een switch omdat de superwifi maar 1 LAN-aansluiting heeft en jouw witte vierkante versterker 2.

Ik praat over een switch met IGMP-snooping, dat is een voorwaarde om via die switch via de tv-decoder tv te kunnen kijken.

Je kunt ook de wifi tool van KPN doen en die kan je adviseren voor een gratis monteur aan huis voor wifi advies of je krijgt 2 gratis Experia wifipunten, de zwarte, met 2 LAN-aansluitingen en die moeten altijd bekabeld aangesloten worden.

Succes.

 

 

 


Beste @JanD Bedankt voor je reactie, nog een vraagje, zou de huidige KPN wifiversterker niet als switch kunnen dienen, deze heeft nl. 4 uitgangen. een is nu voor de tv decoder, een is nu voor de tv, kan in een van de overige twee dan niet de Super wifi?.

 

Alvast Bedankt


Hallo @Erik digibeet , ik ken de witte versterker niet, als die 4 LAN-poorten heeft, heb je inderdaad al een switch.


Het nadeel van de witte versterker is dat die geen meshtechnologie aan boord heeft. Qua wifi heb je er dan niet veel aan tenzij je handmatig inlogt. Een bekabelde experia wifi op iedere etage zou ideaal zijn maar dan zal er een kabel moeten komen.


Goedemiddag @Erik digibeet en welkom hier op het KPN Forum :)

 

Ik zie dat de community je al van de nodige informatie heeft voorzien en was benieuwd of je hier nog iets aan hebt gehad! Mochten we je nog ergens mee van dienst kunnen zijn, laat dit dan vooral weten.