Goedendag,
Misschien kunt u mij verder helpen met het volgende.
Mijn situatie: een huishouden van 4 personen. Ik heb een Experia box v10, KPN televisie, 2x nieuwe zwarte superwifi versterkers van KPN. In de meterkast is een unifi van Ubiquiti (ronde schijf met stabiel blauw licht) aangesloten op mijn Experia box v10. Verder gebruiken wij smartphones, laptops en hebben zonnepanelen. Een doorsnee huishouden dus. De wifi connectie in huis is nu goed.
Een aantal jaar geleden was onze wifi connectie minder goed en heeft men de unifi geplaatst. Met de unifi was de wifi connectie in huis niet overduidelijk beter.
Mijn vragen:
1. Wat is de meerwaarde van de unifi in mijn huis? Ik heb nu 2x nieuwe zwarte superwifi versterkers van KPN in huis met goede wifi connectie.
2. Versterkt de unifi mijn KPN wifi in huis?
3. Zo ja, is de werking van de unifi te detecteren/af te lezen?
4. Zijn er apparaten in mijn huishouden aangesloten op de unifi? Bij mijn weten niet. Ik heb niet/nauwelijks smart-apparaten in huis. Ik heb de unifi app gedownload, maar deze zegt mij dat ik eerst een unifi cloud gateway moet aanmaken.
5. Kunnen de de unifi en zwarte superwifi versterkers van KPN naast elkaar bestaan? Versterken of conflicteren deze?
Kortom: de unifi gekoppeld laten aan mijn Experia v10 box of loskoppelen?
Ik hoop dat u mij kunt informeren.
Bedankt.
Met vriendelijke groet,
Dhr. Van den Berg