Skip to main content

Ik heb dit hier eerder vermeld.

Maar ik wil toch bij Microsoft blijven omdat alles daar op draait en goed werkt.

 

Mijn Office 2013 loopt in april 2023 af (geen ondersteuning meer).

Ik gebruik vooral Word, Excel en Outlook. 

 

Wat kan ik het beste kiezen:

Microsoft 365 personal (en die zet ik dan op de Desktop en Tablet)

Office 2021 (kan alleen de Desktop (als ik het goed heb)).

 

Alvast mijn hartelijke dank. 

Ik raad Microsoft 365 aan als je bij Office wilt blijven. 


@AriënC 

Mijn hartelijke dank.


Office 365 is een abonnement, 70 euro per jaar, inclusief een 1TB cloud

office 2021 kost ongeveer 30 euro eenmalig. De losse apps zijn gratis in de app store.


Hallo @joop2011 je zou het gratis office-pakket binnen de KPN-webmail kunnen gebruiken, dat is op MS Office gebaseerd.

Of anders het gratis Google office.

CC @AriënC en @EAZ1964 


LibreOffice en anders FreeOffice / SoftmakerOffice


Office 365 is een abonnement, 70 euro per jaar, inclusief een 1TB cloud

office 2021 kost ongeveer 30 euro eenmalig. De losse apps zijn gratis in de app store.

 

@EAZ1964

Daar zit outlook niet in en die wil ik juist hebben.

Ik zie die voor € 221,--

Voor € 30,-- heb ik Office 2021 nog niet gezien.

 

@Dutchie61

Ik heb in dit geval toch liever een betaald pakket.

Werk ik al jaren thuis mee en alles werkt er perfect op.

Freeware is mooi, maar ik heb bijvoorbeeld Keepass als wachtwoord manager en die blijkt nu ineens niet veilig te zijn. Ook daar moet ik nu iets anders op vinden of zo laten (ben ik nog niet uit). 

 

@JanD 

Ik wil niet altijd offline werken.

Gratis office pakket KPN?


Ik koop een thuisversie licentie bij bijvoorbeeld: https://www.gamekeydiscounter.nl/pc/software/microsoft/office/office-2021.html

Daar zit outlook 2021 bij in. Ze sturen de licentiecode en een kwartier later staat het erop.


Ik koop een thuisversie licentie bij bijvoorbeeld: https://www.gamekeydiscounter.nl/pc/software/microsoft/office/office-2021.html

Daar zit outlook 2021 bij in. Ze sturen de licentiecode en een kwartier later staat het erop.

 

Ik zie dat daar de versie waar Outlook in zit € 99,99 is. 


Freeware is mooi, maar ik heb bijvoorbeeld Keepass als wachtwoord manager en die blijkt nu ineens niet veilig te zijn.

Hoe komt u hier bij? LastPass was gehackt. Niet KeePass. De veiligheid bij KeePass heb je ook voor een groot deel zelf in de hand. Aangezien je zelf het wachtwoordenbestand in beheer hebt.

Voor email gebruik ik Thunderbird. Ik zie geen enkele meerwaarde in Outlook. 

Die commerciële software vind ik veel te veel kosten. Meeste licentiemodellen zijn berekend op het gebruik op 1 pc. Ik gebruiker hier wel 5 of 6. Dat gaat zo allemaal veel te veel kosten.

En het maakt het met die licenties ook allemaal zo ingewikkeld. Als je een nieuwe pc koopt ofzo. Of je installeert alles weer eens helemaal opnieuw. Het is altijd weer geklooi. Freeware zoals Thunderbird klik je een paar keer met je muis en het staat er weer op. Niks geen gezeik.


@joop2011 SoftmakerOffice is geen freeware, is een betaald produkt


Office 365 is een abonnement, 70 euro per jaar, inclusief een 1TB cloud

office 2021 kost ongeveer 30 euro eenmalig. De losse apps zijn gratis in de app store.

 

@EAZ1964

Daar zit outlook niet in en die wil ik juist hebben.

Ik zie die voor € 221,--

Voor € 30,-- heb ik Office 2021 nog niet gezien.

 

@Dutchie61

Ik heb in dit geval toch liever een betaald pakket.

Werk ik al jaren thuis mee en alles werkt er perfect op.

Freeware is mooi, maar ik heb bijvoorbeeld Keepass als wachtwoord manager en die blijkt nu ineens niet veilig te zijn. Ook daar moet ik nu iets anders op vinden of zo laten (ben ik nog niet uit). 

 

@JanD

Ik wil niet altijd offline werken.

Gratis office pakket KPN?

Hallo @joop2011 , wat is je vraag over het officepakket van KPN? Zie de webmail, daar zit het bij ingebakken.

 


Ik koop een thuisversie licentie bij bijvoorbeeld: https://www.gamekeydiscounter.nl/pc/software/microsoft/office/office-2021.html

Daar zit outlook 2021 bij in. Ze sturen de licentiecode en een kwartier later staat het erop.

 

Ik zie dat daar de versie waar Outlook in zit € 99,99 is. 

Misschien nog een tweede keer kijken naar de office plus?

ik heb er 2 weken geleden nog een gekocht. 


Ik kan niet vooroordelen, (heb vanaf het werk gratis office 365 voor bedrijven met alles er op en eraan) en hieraan zitten standaard 5 licenties die ik op welke computer dan ook privé mag installeren (want ja, zonde om niet te gebruiken)

Maar als je ergens voor kiest, neem office 365. Puur vanwege gebruiksgemak en het fijne werken.

Office 365 personal is €69,- per jaar, oftewel €5,75 per maand,.... Om daar nu ingewikkeld voor te gaan doen,... Zie het als een abonnement zonder zorgen, altijd updates het werkt op elk apparaat en het blijft altijd werken. 


Office 365 personal is €69,- per jaar, oftewel €5,75 per maand,.... Om daar nu ingewikkeld voor te gaan doen,... Zie het als een abonnement zonder zorgen, altijd updates het werkt op elk apparaat en het blijft altijd werken. 

Zou mij veel en veel en veel te veel kosten. Outlook gebruik ik niet. En de rest eigenlijk maar een paar keer per jaar. En dan kan je het volgens mij ook nog maar installeren op 1 pc?


@JB22_

Ik werk ongeveer 2 dagen per week bij een adviesbureau (vind werken nog steeds leuk).

En ook daar Microsoft (was office) 365

En inderdaad werkt goed.

Ik heb tot april om het te bestellen, want daarna wordt office 2013 niet meer ondersteund.

Vandaar mijn vraag.

 

@Nick83 

Als je Microsoft Personal neemt, kan je hem op meerdere pc, tablet, etc. installeren.

Maar kan maar door 1 gebruiker gebruikt worden.

En Microsoft familie voor 6 verschillende personen (als ik het goed heb).

Ik gebruik Outlook altijd voor mijn e-mail en agenda en dat bevalt mij goed.

Ook Excel en Word gebruik ik regelmatig.

 

Alvast allen bedankt voor alle goede antwoorden en suggesties. 


Ik heb tot april om het te bestellen, want daarna wordt office 2013 niet meer ondersteund.

Dat wil niet zeggen dat het meteen niet meer werkt. U kunt het nog makkelijk een paar maanden langer gebruiken.


Wij hebben Microsoft 365 Family mét Outlook dus. Kost € 90/jaar. Is voor 5 pc's en 6 gebruikers met ieder 1 TB OneDrive opslag. Wordt regelmatig geüpdatet, zonder dat wij daar iets van merken. Ook onze Android slimfoons staan standaard ingesteld op onze Microsoft accounts incl de Microsoft Launcher. Verloopt allemaal heel goed. 


Microsoft Office 2021 Profession Plus (bevat Word, Excel, OneNote, PowerPoint, Outlook, Publisher, Acces en Teams) is (als download) voor één laptop of desktop is hier al te koop voor € 14,95. Office 2021 is alleen geschikt voor Windows 10 en 11 en kan daarom niet op een tablet geïnstalleerd worden.

Een nadeel kan zijn dat niet alle mogelijkheden voor online samenwerken beschik-baar zijn voor de traditionele Office-pakketten. Voor die optie is dan een Office 365 Abonnement nodig.

Als het een product van Microsoft moet zijn en Office op zowel je computer en tablet wilt gebruiken is een abonnement op Microsoft 365  - denk ik - de beste keuze, maar als Office voor het werk gebruikt moet worden, is wellicht iets via de werkgever te regelen?


Office 365 is een abonnement, 70 euro per jaar, inclusief een 1TB cloud

office 2021 kost ongeveer 30 euro eenmalig. De losse apps zijn gratis in de app store.

Die apps zijn dan wel gratis echter kan je er niks mee zonder een 365 abonnement. Met niks bedoel ik niks opslaan. Wie weet hoe dit wel kan zonder abonnement mag het vertellen.

Ik gebruik dus de Google apps dat bevalt mij prima.

 

Het zal van het gebruik afhangen welke office variant de beste keuze is.

 

Ps zelfs office 2007 is nog steeds bruikbaar, althans Word en Excel enzo. De ondersteuning inzake updates en andere ondersteuning is gestopt, dat houd niet in dat de software niet meer werkt.


Die apps zijn dan wel gratis echter kan je er niks mee zonder een 365 abonnement. Met niks bedoel ik niks opslaan. Wie weet hoe dit wel kan zonder abonnement mag het vertellen.

Met een gratis aan te maken Personal Microsoft account heb je gewoon de keuze om in de Office App gecreëerde documenten op te slaan, naast de standaard OneDrive (5GB) optie heb je dan ook de mogelijkheid om het op het device zelf op te slaan. Dus je hebt geen betaald abonnement nodig maar wel een account.


Die apps zijn dan wel gratis echter kan je er niks mee zonder een 365 abonnement. Met niks bedoel ik niks opslaan. Wie weet hoe dit wel kan zonder abonnement mag het vertellen.

Met een gratis aan te maken Personal Microsoft account heb je gewoon de keuze om in de Office App gecreëerde documenten op te slaan, naast de standaard OneDrive (5GB) optie heb je dan ook de mogelijkheid om het op het device zelf op te slaan. Dus je hebt geen betaald abonnement nodig maar wel een account.

Vreemd genoeg heb ik dat geprobeerd en werkte ook dat niet.

 

Update wat ik fout deed geen idee nogmaals geprobeerd en zowaar het werkt.


Ik persoonlijk gebruik liever Office 2021. Dit is de laatste versie van microsoft zonder abonnement. Dit vind ik zelf een grote dealbreaker. Want waarom elk jaar betalen als je het ook met een eenmalig klein bedrag dezelfde mogelijkheden hebt?

Ik gebruikte tijdens mijn studietijd een licentie van https://office-keys.nl en koop ze hier nu nog steeds soms voor klanten.  Kosten tussen de 20 en 30 euro per pakket.


Office 365 is een abonnement, 70 euro per jaar, inclusief een 1TB cloud

office 2021 kost ongeveer 30 euro eenmalig. De losse apps zijn gratis in de app store.

Die apps zijn dan wel gratis echter kan je er niks mee zonder een 365 abonnement. Met niks bedoel ik niks opslaan. Wie weet hoe dit wel kan zonder abonnement mag het vertellen.

Ik gebruik dus de Google apps dat bevalt mij prima.

 

Het zal van het gebruik afhangen welke office variant de beste keuze is.

 

Ps zelfs office 2007 is nog steeds bruikbaar, althans Word en Excel enzo. De ondersteuning inzake updates en andere ondersteuning is gestopt, dat houd niet in dat de software niet meer werkt.

Ik had office 2013 in gebruik, maar ik kwam in de problemen vanwege de 32-bits versie. Steeds vaker kon ik daar niet mee uit de voeten. 

Ik heb daarom destijds office 2019 (correctie) aangeschaft. Niet de 365 versie, want ik heb geen zin om elk jaar te betalen voor een  abonnement. Je mist dan wel outlook, maar voor mijn e-mail gebruikt ik een ander programma.


@Noordzee Bij office 2021 zit ook outlook gewoon in hoor?


@StanW1995. Ik heb het net nog even gecheckt. Ik blijk Office 2019 Home & Student voor één Mac te hebben. Zonder outlook. (Hierboven maar even aangepast.)