Skip to main content

Hoi,

 

Sinds vandaag overgestapt naar KPN maar zit wel met een probleem.

Op de slaapkamer heb ik een kleinere versie van de Ziggo Connectbox die dient als tweede wifi punt en als switch. KPN heeft echter een aparte switch of wifipunt te koop. Ik wil graag 2 in 1 oplossing.

 

Weet iemand een geschikte apparaat? De nieuwe situatie zal als volgt zijn:

Kpn modem -> tp link switch → PC, TV en 2-1 apparaat nodig ter vervanging van ziggo → Tweede PC, PS5 etc

Die TP-Link, wat is het type? Ondersteund die IGMP-Snooping? Want dat is nodig als u tv ontvangers van KPN aan wilt sluiten.

Staan die TP-Link switch en "2-1 apparaat" bij elkaar?


Die TP-Link, wat is het type? Ondersteund die IGMP-Snooping? 

Geen idee. Type is TL-SG105S

 

edit: oude situatie was er geen switch omdat kpn andere aansluiting heeft gebruik ik een switch zodat ik de bekabeling niet hoeft te veranderen in de woonkamer. Dus uiteindelijk gaat van de kpn modem naar de switch die vervolgens woonkamer bediend en een kabel doorgeeft naar de slaapkamer waar ik de 2-1 apparaat moet vervangen omdat de oude terug moet naar ziggo.
 

TV = IPVTV.


Die TP-Link, wat is het type? Ondersteund die IGMP-Snooping? 

Geen idee. Type is TL-SG105S

Ik vermoed dat die geen IGMP-Snooping ondersteund. Dus als u er tv ontvangers op aan wilt sluiten, dan zult u hem moeten vervangen. 


Dus uiteindelijk gaat van de kpn modem naar de switch die vervolgens woonkamer bediend en een kabel doorgeeft naar de slaapkamer waar ik de 2-1 apparaat moet vervangen omdat de oude terug moet naar ziggo.

Ok. Het veiligste zou toch zijn: een switch en een WiFi versterker. 

Als u echt maar 1 apparaat wilt, dan zou u een TP-Link Archer kunnen gebruiken in accesspoint mode. Ik lees hier op het forum volgens mij wel eens dat dan de tv-ontvanger het daar achter goed doet.


Dus uiteindelijk gaat van de kpn modem naar de switch die vervolgens woonkamer bediend en een kabel doorgeeft naar de slaapkamer waar ik de 2-1 apparaat moet vervangen omdat de oude terug moet naar ziggo.

Ok. Het veiligste zou toch zijn: een switch en een WiFi versterker. 

Als u echt maar 1 apparaat wilt, dan zou u een TP-Link Archer kunnen gebruiken in accesspoint mode. Ik lees hier op het forum volgens mij wel eens dat dan de tv-ontvanger het daar achter goed doet.

Heb zojuist even gekeken en er zijn zoveel verschillende modellen 🤣
 

zou een kastje van twee tientjes goed moeten werken met meerdere apparaturen, gaming, wifis etc zonder latency?


Als u echt maar 1 apparaat wilt, dan zou u een TP-Link Archer kunnen gebruiken in accesspoint mode.
Ik lees hier op het forum volgens mij wel eens dat dan de tv-ontvanger het daar achter goed doet.


Inderdaad werkt uitstekend. Zie eerder onderwerp:

(Bij kennissen en mijn dochter ingezet, en van tevoren hier thuis voorbereid in set-up,
en geprobeerd met IPTV - WiFi e.d.).

Prijs kan nogal uiteenlopen, bij de ene of andere leverancier
Op dit moment is de  TP-Link Archer C6 bij de volgende link er gunstig geprijsd:

https://www.proshop.nl/Router/TP-Link-Archer-C6-Wireless-router-Wi-Fi-5/2692576

 

zou een kastje van twee tientjes goed moeten werken met meerdere apparaturen, gaming, wifis etc zonder latency?


Nee.
Dat dingetje hier boven, die TP-Link C6 is echt het minimale wat je zou moeten inzetten.