Skip to main content

Hi,

 

ik ben recent verhuisd naar een jaren 70 woning. Mijn is/ra punt zit in de woonkamer. De kabel loopt tussen de spouwmuur naar de andere appartementen. Hierdoor ontstaat er een geluidsbrug omdat er een groot gat is gemaakt voor het kleine kabeltje dat naar mijn aansluit punt loopt. Dat betekent dat ik woord voor woord mee kan luisteren met de onder en bovenburen(en zij hoogstwaarschijnlijk ook met mij) als ik met mijn oor naast de aansluiting zit. 

Het onderste gedeelte is de varkenssnuit waar ik mij modem op aansluit, maar wat is het bovenste gedeelte? Kan ik dat bovenste gedeelte zonder problemen verwijderen? Dit zou het isoleren van het gat makkelijker maken. Alvast bedankt! 
 

 

Dat is jouw ISRA punt en die kan/mag niet verwijderd worden.


Hi WJb,

 

bedannt voor je reactie. Het varkensneus gedeelte moet ook zeker blijven. Maar wat is dat bovenste gedeelte? Zie de onderste foto. Wat voor functie heeft dat?


Het bovenste gedeelte is, zoals gezegd, jouw ISRA punt.

Dat is het koppelpunt naar de telefoonkabel van KPN. Alles aan de klantzijde van het ISRA punt (zoals die varkenssnuit) mag je vervangen/wijzigen/verwijderen maar het ISRA punt zelf niet.