Skip to main content
Beantwoord

Wat is mijn WAN adres om camera op afstand te bekijken?

• 11 februari 2025
  • 12 reacties
  • 126 keer bekeken

Mijn vrouw en ik hebben beiden een iPhone 15. Ik heb camera’s die ik uiteraard ook op afstand wil bedienen. Om dat te doen zal ik ze via mijn KPN Router moeten Forwarden. Dat is geen probleem. Hiervoor heb ik het WAN adres nodig.  Er wordt duidelijk uitgelegd waar je dit kunt vinden. Maar…. Nu komt het probleem: als ik in de Router inlog zie ik het WAN Adres staan. Als ik het opvraag via de site myip.nl krijg ik op MIJN iPhone een ANDER WAN adres dan wanneer ik dat opvraag op de iPhone van mij vrouw. Wat daar overigens het Juiste WAN Adres is!!! Iemand een idee hoe dat kan? Zelfde Wifi adres en toch een ander WAN adres!

Bij voorbaat dank.

Beste antwoord door XS4-Arjan

De Sportiveling schreef:

Beste Arjan, dat klopt allemaal maar waarom krijg ik dan een ander ip adres *** en mijn vrouw *** wat het WAN adres is dat ik nodig heb om mijn camera’s te kunnen Forwarden?

Omdat je zoals ​@Marlon92 al aangaf iCloud Private Relay gebruikt. Dat is in feite een VPN waarmee je endpoint niet langer je publieke IP-adres is, maar de andere kant van de VPN tunnel.

Bekijk origineel

12 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 11 februari 2025

Hallo ​@De Sportiveling heb je toevallig een VPN draaien op je telefoon? En welk IP-adres krijg je te zien op jouw telefoon?

• 3346 reacties
  • 11 februari 2025
XS4-Arjan schreef:

Hallo ​@De Sportiveling heb je toevallig een VPN draaien op je telefoon? En welk IP-adres krijg je te zien op jouw telefoon?

iCloud Private Relay?

Beste Marlon92, ik heb géén VPN aanstaan. Soms gebruik ik Tunnelbear om een programma in het buitenland te kunnen kijken. Dat wordt er een VPN op mijn iPhone aangezet. Deze staat nu uit. Op mijn telefoon krijg ik wel iedere keer een ander ip4 adres. Op de telefoon van mijn vrouw NIET. Bijgaand wat screenshots. Misschien wordt het dan duidelijker en ligt de oplossing voor handen. Bedankt alvast.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • 11 februari 2025

Hallo ​@De Sportiveling 

104.28.30.75 is wel degelijk iCloud

172.226.96.37 is ook iCloud

************** is je IP-adres bij KPN

192.168.2.26 is je interne IP adres op je eigen netwerk

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 11 februari 2025
De Sportiveling schreef:

Om dat te doen zal ik ze via mijn KPN Router moeten Forwarden. Dat is geen probleem. Hiervoor heb ik het WAN adres nodig. 

Het WAN IP adres van jouw router begint met 77.168.

Ik heb de moderators gevraagd om het volledige publieke IP adres (gedeeltelijk) weg te poetsen in de voorgaande reacties.

Beste Arjan, dat klopt allemaal maar waarom krijg ik dan een ander ip adres *********** en mijn vrouw ************* wat het WAN adres is dat ik nodig heb om mijn camera’s te kunnen Forwarden?

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1754 reacties
  • Antwoord
  • 11 februari 2025
De Sportiveling schreef:

Beste Arjan, dat klopt allemaal maar waarom krijg ik dan een ander ip adres *** en mijn vrouw *** wat het WAN adres is dat ik nodig heb om mijn camera’s te kunnen Forwarden?

Omdat je zoals ​@Marlon92 al aangaf iCloud Private Relay gebruikt. Dat is in feite een VPN waarmee je endpoint niet langer je publieke IP-adres is, maar de andere kant van de VPN tunnel.

Prima, duidelijk allemaal!

einde Topic!

Bedankt allemaal voor de bijdrage!👍👍

Uitgezet!! Opgelost!! Thanks!!👍👍

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator
  • 1038 reacties
  • 13 februari 2025

Hoi ​@De Sportiveling en welkom op de KPN Community! Zo te zien ben je al helemaal naar tevredenheid geholpen door de community. Mocht je nog weer eens iets hebben, schroom dan niet en maak dan weer een nieuw topic aan :)

Bedankt Arjan, alles duidelijk én OPGELOST! Helemaal tevreden dus🙏🤞 Bedankt!👍👍

Reageer