Skip to main content

Hoi, 

ik ben op zoek naar tips om de beste configuratie te bepalen. 
 

Ik heb besteld KPN glasvezel met TV.

ik heb van 2x bij de tv; 2x slaapkamer, zolder en trapkast een UTP kabel getrokken en met een patchpaneel aangesloten in de meterkast. 
 

het doel is:

-overal roaming seamless WiFi verblinding

-bedrade werkplek op zolder

-tv / box bedraad aansluiten; 

 

Ik had bedacht om dit te doen met een deco M5 set en die bedraad aan te sluiten. 

alleen de vraag is hoe. 
 

als ik de modem -> deco→ switch ->overig. 
dan gebruikt ik de router functie van de deco hoe sluit ik dan tv (kpn 4K ontvanger) aan ? 
als nog direct op de modem of via de switch ?



waar plaats dan de router functie ? In de meterkast of wellicht beter in de trapkast ?

Of alles in de kpn 12 box ? 

 

verder kan vanaf de switch elke kamer een aansluiting krijgen en op zolder een extra switch (deco + vaste aansluiting) 
 

De itv ontvanger werkt niet via deco deze moet direct op de experiabox

Waarom een deco nemen je kunt ook Tp-link omada access points gebruiken

Je kunt ook overwegen voor een fritzbox 7590 te gaan en daar een paar fritz 3000 aan te sluiten (bedraad) uiteraard

Maar wifi blijft afhankelijk van soort bouw woning veel buren met wifi enz. 

Maar deco heb ik slechte dingen over gelezen

Je kunt natuurlijk ook alles van kpn kiezen super wifi enz. “Maar dat moet je ook willen”

 


Als ik het zo lees heeft u overal 2 kabels naar toe lopen? Dan kunt u toch de ene kabel op de Experiabox aansluiten en hier op de tv ontvangers aansluiten. En de andere kabel voor het Deco systeem gebruiken?


Hi en van harte welkom @Divided!

Ons forum is een ideale plek om tips en informatie van anderen te krijgen en verzamelen. Peter en Nick zijn daar al mee begonnen. We lezen graag of je eruit gekomen bent of als je vragen hebt, deel ook gerust hoe je het uiteindelijk ingericht en opgelost hebt. Mogelijk zijn andere forumbezoekers ook weer geholpen met jouw ervaring!



Is dit dan de beste oplossing ? 



Is dit dan de beste oplossing ? 

Ja kan als je de kpn itv ontvanger op de experiabox aan sluit gaat het goed

Je krijgt wel router acht router

Maar in principe moet het zo kunnen 


Staat er in de keuken geen tv ontvanger van KPN?



Is dit dan de beste oplossing ? 

Ja kan als je de kpn itv ontvanger op de experiabox aan sluit gaat het goed

Je krijgt wel router acht router

Maar in principe moet het zo kunnen 


dus TB ontvanger is kpn en alles daar achter via de deco; volgens mij heeft TP link het zo bedacht 


Als je de kpn tv ontvanger (s) maar achter de experiabox (kpn modem) doet