Skip to main content

Wat vinden jullie van de Mac Mini?

• November 20, 2025
  • 53 reacties
  • 472 keer bekeken

Toon eerste bericht

53 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Je moet er toch een monitor bij hebben ​@Jasper van KPN en daar zit meestal ook wel geluid in.

Update:
En een toetsenbord en een muis en/of een trackpad
En als je een goed beeldscherm hebben wilt, dan kun je goedkoper een Imac 24 kopen

Ik heb 2 beeldschermen, een muis en een toetsenbord. Daarmee ben ik voorzien. Die schermen hebben alleen geen geluidoptie, net op mijn MacBook Air gecheckt of ik dat als output kon kiezen, helaas. Ik kon kiezen tussen de MacBook zelf en de tv - in een andere kamer 😋

Er komt wel geluid uit de Mac Mini. Aan de onderkant zit een speaker. Maar het geluid blijft wel achter in vergelijking met de grote Mac. Dat is wel jammer. Maar goed: ik kan prima via de Mac Mini naar Radio Caroline of Radio Mi Amigo luisteren tijdens het computeren. 

Ik dacht dat ze alleen de systeemgeluiden konden laten horen, maar toch iets meer dus. Dan moet ik het gewoon een keer doen en aankijken wat voor geluid er uit komt, en dan beoordelen of ik meer wil.

En goed punt van de prijzen inderdaad, dat kan de markt heel anders maken in de nabije toekomst. Misschien krijg ik spijt van het uitstellen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • February 4, 2026

Je moet er toch een monitor bij hebben ​@Jasper van KPN en daar zit meestal ook wel geluid in.

Update:
En een toetsenbord en een muis en/of een trackpad
En als je een goed beeldscherm hebben wilt, dan kun je goedkoper een Imac 24 kopen

Ik heb 2 beeldschermen, een muis en een toetsenbord. Daarmee ben ik voorzien. Die schermen hebben alleen geen geluidoptie, net op mijn MacBook Air gecheckt of ik dat als output kon kiezen, helaas. Ik kon kiezen tussen de MacBook zelf en de tv - in een andere kamer 😋

Ik kan voor het geluid ook kiezen voor de iPod (officieel HomePod Mini) die in de keuken staat. Die heeft een geweldig geluid. Zoiets kun je natuurlijk ook gebruiken bij jouw Mac.

Soms kies ik die optie als ik bv tijdens het eten wil luisteren naar Mi Amigo.

https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_apple-homepod-mini-wit-1722015.html

Jasper van KPN
Moderator

Dat is een goede optie dan inderdaad. Zie dat Bol de Mac Mini nog voor 659 heeft… dus ik heb daar nu net op bestel geklikt 🙂 Toch maar wel overstag al

Dan kan ik de kabels die nu nog op het bureau liggen ook wat meer wegwerken, die irriteren me steeds meer.