Skip to main content

Ik heb een WD my cloud en deze is via het netwerk normaal zichtbaar op de tv. Ik heb zelf een Samsung tv. Deze vond met ziggo de CloudBox gewoon. Sinds ik kpn heb is dit helaas niet meer zichtbaar op de tv.

 

Ik heb inmiddels al diverse dingen geprobeerd helaas nog zonder oplossing.

  • tv gereset (harde reset door Samsung zelf) 
  • my cloud gereset
  • modem reset
  • fritzbox (de xperiabox zou het wellicht niet aan kunnen) 
  • samsung medewerker en kpn medewerker hebben mee gekeken helaas zonder enig resultaat.

de cloud box is echter wel via telefoon/laptop te vinden.

 

Hoi @Michaelt87, welkom hier. 

Dit is wel bijzonder. De SmartTV vind de cloud niet meer? Er is verder niets veranderd?

Alles zit op hetzelfde netwerk? 

Ik kan het eigenlijk zo niet verklaren en eigenlijk valt dit ook buiten ondersteuningsvoorwaarden. Ik hoop dat er nog iemand is die dit ook heeft meegemaakt of heeft opgelost. 


Die Samsung TV is wel zichtbaar op het netwerk? Is die TV bekabeld of via WiFi aangesloten? 


Dag Joris,

 

ik heb 2 Samsung televisies, beide zijn zichtbaar op het netwerk. Ze zijn bekabeld maar heb ook via WiFi geprobeerd.

 

 Helaas beide zonder succes.

 


Hoi @Michaelt87, welkom hier. 

Dit is wel bijzonder. De SmartTV vind de cloud niet meer? Er is verder niets veranderd?

Alles zit op hetzelfde netwerk? 

Ik kan het eigenlijk zo niet verklaren en eigenlijk valt dit ook buiten ondersteuningsvoorwaarden. Ik hoop dat er nog iemand is die dit ook heeft meegemaakt of heeft opgelost. 

Dat Bart,

 

inderdaad helemaal niets verandert, behalve dat het niet meer zichtbaar is op de tv. Heb al contact gehad met kpn support, Samsung support. Diverse resetten uitgevoerd. Helaas alles zonder succes.


Een check: wat zijn de ip adressen van wd cloud, je samsung tv en de laptop die het wel kan zien?

Is de IP range gewijzigd door de overgang ziggo naar KPN?

Staat er op de WD cloud een restrictie op IP nummers die hem mogen benaderen?

Gebruikte je een mediaserver op de WD cloud of speelde je de het direct vanaf de schijf?

Staat SMB3 aan op je WD cloud en op de TV? Of eigenlijk: nergens meer een restant SMB1?

 

 


Een check: wat zijn de ip adressen van wd cloud, je samsung tv en de laptop die het wel kan zien?

Is de IP range gewijzigd door de overgang ziggo naar KPN?

Staat er op de WD cloud een restrictie op IP nummers die hem mogen benaderen?

Gebruikte je een mediaserver op de WD cloud of speelde je de het direct vanaf de schijf?

Staat SMB3 aan op je WD cloud en op de TV? Of eigenlijk: nergens meer een restant SMB1?

 

 

Beste Eaz,

 

zo technisch ben ik helaas niet om dit alleen te bekijken.

is er wellicht iemand die mij hier verder mee kan helpen? 
 

ik gebruik bijv mijn telefoon of tv om foto’s en/of filmpjes af te spelen.


Ok, alle begrip.

Lastig om hierbij dan te helpen, omdat het op basis wat je aangeeft nog niet helder is waar het issue zit, daarvoor moet dieper gegraven worden in de huidige opzet van je netwerk.


U gebruikt toch niet het gastennetwerk voor de tv's? 


Zoiets:

Kunt u dat vinden in de tv? Wat voor getallen staan er bij u?


Zoiets:

Kunt u dat vinden in de tv? Wat voor getallen staan er bij u?

Beste Nick,

ja ik heb dit kunnen vinden, zie afbeelding 

 


 

 

Nou... dat is geen wonder dat het niet werkt. Even voor de zekerheid: u heeft de zwarte KPN Box 12 van KPN? U heeft verder geen andere router in huis?


 

 

Nou... dat is geen wonder dat het niet werkt. Even voor de zekerheid: u heeft de zwarte KPN Box 12 van KPN? U heeft verder geen andere router in huis?

nee ik had een xperia box (witte), op aanraden van de kpn helpdesk hebben ze mij een firtzbox toe gestuurd. Deze is nu werkzaam en zou de oplossing zijn! Zonder succes
 

 


Ok. Met een fritzbox kan dit wel werken.


Ok. Met een fritzbox kan dit wel werken.

Blijkbaar toch niet! :(


Nu je hier toch bent, je kunt in de fritz, bij netwerk, van al je devices zien welk ip ze hebben lukt dat?
tot nu toe lijkt het goed te staan.


Nu je hier toch bent, je kunt in de fritz, bij netwerk, van al je devices zien welk ip ze hebben lukt dat?
tot nu toe lijkt het goed te staan.

Klopt, dat lukt me. Ik zie de mycloud staan en kan ook het ip adres zien.


Nu je hier toch bent, je kunt in de fritz, bij netwerk, van al je devices zien welk ip ze hebben lukt dat?
tot nu toe lijkt het goed te staan.

Klopt, dat lukt me. Ik zie de mycloud staan en kan ook het ip adres zien.

Ziet u de tv's ook staan?


Nu je hier toch bent, je kunt in de fritz, bij netwerk, van al je devices zien welk ip ze hebben lukt dat?
tot nu toe lijkt het goed te staan.

Klopt, dat lukt me. Ik zie de mycloud staan en kan ook het ip adres zien.

Ziet u de tv's ook staan?

Dag Nick, ik zie de tv’s inderdaad ook staan in het rijtje. De fritzbox heeft ook een media stream, deze is wel zichtbaar op de tv. 


Ik heb een WD my cloud en deze is via het netwerk normaal zichtbaar op de tv.

Kunt u eens vertellen hoe die normaal zichtbaar is? Kunt u op de tv andere apparaten zien in het netwerk? Bestaat er misschien een manier om handmatig het ip van de WD Cloud in te voeren?

Is de nas volledig up-to-date?

Ik kwam dit tegen bij het googlen:

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/nas-benaderen-op-de-smart-tv/td-p/602340


Ik heb een WD my cloud en deze is via het netwerk normaal zichtbaar op de tv.

Kunt u eens vertellen hoe die normaal zichtbaar is? Kunt u op de tv andere apparaten zien in het netwerk? Bestaat er misschien een manier om handmatig het ip van de WD Cloud in te voeren?

Is de nas volledig up-to-date?

Ik kwam dit tegen bij het googlen:

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/nas-benaderen-op-de-smart-tv/td-p/602340

Normaal komt die automatisch bij source te staan. Andere apparaten zijn daar ook zichtbaar oa de media stream van de FRITZ box.

 

handmatig het ip van de wd cloud box invoeren heb ik ook geprobeerd met kpn support. Echter werkt dit niet. 
 

de wd cloud is up to date, heb ook poort 80 en 443 open gezet in de wd cloud box omdat ik dat ergens had gelezen op een forum.. maar ook dat is niet de oplossing.


Ik ben ook nog even gaan zoeken. Ik zie op het Western Digital Forum dat er wel het een en ander veranderd is in de support van Cloud. Ik weet niet of het daar mee te maken is. 

Ik durf zo niet te zeggen waar het aan ligt anders. Hopelijk komt er nog iemand langs met de oplossing. 


Ik ben ook nog even gaan zoeken. Ik zie op het Western Digital Forum dat er wel het een en ander veranderd is in de support van Cloud. Ik weet niet of het daar mee te maken is. 

Ik durf zo niet te zeggen waar het aan ligt anders. Hopelijk komt er nog iemand langs met de oplossing. 

Dag Bart, bedankt voor je hulp. De CloudBox is up to date met. Zou geen probleem moeten veroorzaken.

 

ik weet het ook niet meer 😅


Ik ben ook nog even gaan zoeken. Ik zie op het Western Digital Forum dat er wel het een en ander veranderd is in de support van Cloud. Ik weet niet of het daar mee te maken is. 

Ik durf zo niet te zeggen waar het aan ligt anders. Hopelijk komt er nog iemand langs met de oplossing. 

Dag Bart, bedankt voor je hulp. De CloudBox is up to date met. Zou geen probleem moeten veroorzaken.

Mogenlijk juist wel. Er is misschien een verouderde onveilige versie (SMB1) van bestanden delen over het netwerk uitgezet/verwijderd. De tv werkt misschien via die verouderde onveilige versie en ondersteunt misschien de nieuwe versie niet. Is de tv ook up-to-date? 

https://www.techarp.com/computer/wd-nas-missing-windows-solutions/?amp=1


Ik ben ook nog even gaan zoeken. Ik zie op het Western Digital Forum dat er wel het een en ander veranderd is in de support van Cloud. Ik weet niet of het daar mee te maken is. 

Ik durf zo niet te zeggen waar het aan ligt anders. Hopelijk komt er nog iemand langs met de oplossing. 

Dag Bart, bedankt voor je hulp. De CloudBox is up to date met. Zou geen probleem moeten veroorzaken.

Mogenlijk juist wel. Er is misschien een verouderde onveilige versie (SMB1) van bestanden delen over het netwerk uitgezet/verwijderd. De tv werkt misschien via die verouderde onveilige versie en ondersteunt misschien de nieuwe versie niet. Is de tv ook up-to-date? 

https://www.techarp.com/computer/wd-nas-missing-windows-solutions/?amp=1

Nick, bedankt voor je hulp!! Eindelijk is het opgelost.

het probleem was dus dat de SMB alleen op 2 en 3 stond.

 

nu heb ik 1, 2 en 3 aangezet en alles werkt weer zoals het was! Waarschijnlijk dus zichtbaar op smb 1.

 

super bedankt iedereen voor jullie moeite om te helpen!


Mooi, 

weet dat SMB1 een veiligheidsrisico is.