Skip to main content

Hallo

Tot voor kort had ik de Experia box. Daarop had ik met een UTP kabel een NAS (WD Mybook) aangesloten.

Enkele weken geleden heb ik de Experia box vervangen door het modem Box 12. Maar nu heb ik geen toegang weer tot de WD Mybook.

Wie kan mij helpen om weer toegang tot de WD Mybook te krijgen?

Hallo @WilvR misschien de WD even resetten en weer aansluiten als nieuw uit de doos?


Hallo Jan D.

Dat heb ik nog niet geprobeerd. De WD is al zeker 10 jaar oud en ik moet even de documentatie daarvan opzoeken. Maar ik ga het proberen.

 


Jouw WD MyBook heeft vast en zeker een ander IP adres gekregen.

Log eens in op de V12 en kijk of je daar de WD MyBook tussen de DHCP cliënts ziet staan.

Zo ja ga dan naar http://<IP adres van de WD MyBook>.

Zorg er ook voor dat het iP adres niet meer zal wijzigen door een DHCP reservation te maken.

 

Pas overigens op met het resetten van jouw WD MyBook, je wilt immers niet de op de NAS opgeslagen bestanden verliezen.


Ik bedenk me nu nog iets anders wat misschien het probleem veroorzaakt.

Die Box 12 heeft 4 poorten waarvan 1 en 2 in gebruik zijn voor TV.  De 3e poort is voor de PC.

De WD is aangesloten op poort 4 en ik zie dat die de status Down heeft.

Als ik er een laptop op aansluit blijft de status Down.

Kan het probleem misschien veroorzaakt worden doordat poort 1 en 2 voor TV gebruikt worden?

Voorheen had ik namelijk op de Experia een switch op poort 1 voor de twee TV's.  En de poorten 2, 3 en 4 voor PC's en de WD.

 


@wjb wjb: De Mybook staat er niet tussen.


Kan het probleem misschien veroorzaakt worden doordat poort 1 en 2 voor TV gebruikt worden?

Nee, dat kan niet de oorzaak zijn.

Gebruik eens een andere netwerkkabel op poort 4.

Als die dan ook down blijft dan is LAN poort 4 waarschijnlijk defect en moet de V12 omgeruild gaan worden.


Hallo @WilvR gewoon even experimenteren met de 4 poorten, datn weet je snel genoeg of een poort echt deferct is.

Dat een poort DOWN aangeeft, ondanks een aangesloten kabel, zegt op zich niets, dan kan het betreffende apparaat wel uit staan. Als je het betreffende apparaat dan aan zet is de poort ook weer actief.


Even een update.

Ik heb de Box 12 gereset naar de fabrieksinstellingen en daarna was poort 4 wel UP en zag ik ook  de WD MyBook tussen de DHCP cliënts staan.

Opgelost dus.

Bedankt JanD en wjb voor jullie bijdrage.