Skip to main content

goeie dag de laatste tijd is bij ons het probleem dat het internet weg valt en ons bekabeldĀ internet zodanig traag is dat het gewoon 2 bijna 3 keer zo traag is. ik heb alles all geprobeerd van hele resets to in de bekabeling bekeken maar niks helpt en eigelijk zijn we er nu wel klaar mee alles wat we geprobeert hebben helpt niet als iemand nog andere iedeen hebt ik hoor het graag maar denk niet dat het helpt

Wrlke snelheid haal je bekabeld en via Wi-Fi? Wat hangt er allemaal aan de experiabox en hoe is de tv ontvanger aangesloten?


de v10
voor download hadden wij eerst rond de 5 a 6 nu zitten wij op een maxĀ van 1.5MB/sĀ 


Ā 


We gaan eens kijken waar het mis gaat. Wat zegt deze site over de te behalen snelheid op jouw adres?Ā https://xs4all-fpi-info.fourstack.nlĀ graag een screenshot zonder je postcode plaatsen.Ā 


Ā 


Dat ziet er heel anders uit:wink: Ā wat heeft u zoal aangesloten op de experiabox en gebruikt u draadloze verbindingsets?


wij hebben 2 computersĀ 1 tv box en 1 wifi versterker op zolder

Ā 


waarvan 1 computer nouwelijks gebruikt word

Ā 


Is het mogelijk om alles even te ontkoppelen van de experiabox met uitzondering van Ć©Ć©n computer?


heb ik al geprobeerd maar het blijft hetzelfde

Ā 


Dus u heeft getest met alleen de computer aangesloten. Heeft u de herstelknop al een keer gebruikt?


ik heb de router voledig gerezet en ook een factory reset maar dat werkte niet ik kan het proberen maar denk niet dat herstel dan veel nut heeft

Ā 


Ok en dat heeft dus niet geholpen.Ā  Dan wordt het nuĀ iets moeilijker.Ā  Zou u in kunnen loggen in de experiabox en een screenshot willen maken van de status pagina.Ā  Daar is te zien welke snelheid er binnen komt op het modem.


Ā 


Hm er gaat duidelijk iets niet goed. Het kunnen 2 dingen zijn. De kabel tussen het israpunt is defect.Ā  Ergens in 1 van de stekkertjes is sluiting of oxidatie. Probeer die te vervangen. Of er zit oxidatie in het israpunt maar dat is niet echt waarschijnlijk.


Heel erg bedankt @Joep1965Ā voor de juiste vragen en instructies! :relaxed: Ik ga heel even voor je kijken @fam_smitĀ of het nodig is om nieuwe aansluitkabels te sturen of dat er toch ergens iets zit waarvoor een monteur moet komen. Zou je om die reden je profiel in kunnen vullen? Dan meet ik alles voor je door en zorg ik voor verdere aansturing!