Skip to main content

Al maanden heb ik een wegvallende wifi. Met name gebeurt dit in de avonduren. Op zich geen probleem denk je… maar ik heb mijn beveiliging rondom mijn woning en die ‘draait’ op wifi. Eerder heb ik al mijn internetsnelheid verhoogd naar 500Mb. Mijn woning heeft een glasvezelaansluiting. Maar nog steeds valt de wifi regelmatig uit. Op de site van KPN zie ik dat je een monteur kunt bestellen tegen een tarief van 60 euro. Alle materialen die hij gebruikt moet je daarna nog afrekenen. 

Op dit forum zag ik een dezelfde melding. Dat werd opgelost door een nieuwe experia box te plaatsen. Zijn box (v9) was niet goed genoeg voor de snelle wifi apparaten in huis. In mijn woning ‘draait’ bijna alles op wifi (waar niet tegenwoordig!). Verlichting, beveiliging, televisies, zonneschermen etc. 

Heeft iemand ervaring met het wisselen van een experia box? Ik kreeg namelijk de klantenservice niet te pakken en de site ligt ook plat vanwege een overbelasting op de server.

alvast bedankt.

groet henri 

De kans dat een ander modem het probleem oplost ligt niet voor de hand. Wat heb je zoal aangesloten op het modem en maak je gebruik van draadloze verbindingsets?


Hoi Joep, ik heb in mijn mail aan aangegeven wat op de wifi draait. Ik was alleen de Toon van Eneco nog vergeten. Al met al dus veel apparaten. Ik heb gelezen dat de experiabox v9 niet meer up to date is voor alle slimme apparatuur. Ik verwacht dus eigenlijk dat daarmee het probleem is opgelost, maar ja… in contact komen met kpn is tegenwoordig lastig. Morgen maar eens de verkoop bellen. Kijken of ze dan wel opnemen. 

En nee…. ik maak geen gebruik van draadloze verbindingsets. Het gaat namelijk om de wifi beneden in een straal van 5 meter. Met een abonnement van 500mb haal ik nog geen 60mb als ik een test uitvoer. Schandalig.

 

groet henri 


Hallo Henri, je geeft aan een snelheid te halen van 60 Mbit/s. Voor Wi-Fi is dat een prima snelheid. Alles boven de 20Mbit/s is gewoon goed. De v9 heeft alleen een 2.4Ghz band.  Die band is overvol en kan ook geen hogere snelheid aan. Dus met je modem is niets aan de hand. Hoge snelheden zijn alleen mogelijk met de 5Ghz band. Maar het nadeel daarvan is dat het bereik gering is. Kortom zonder Wi-Fi versterkers die een 5Ghz band hebben ga je nooit een hogere snelheid halen. Je zal dus op strategische plaatsen bekabelde Wi-Fi versterkers moeten plaatsen. Veel werk maar succes gegarandeerd. Wellicht overweeg je over te stappen.  Hou er wel rekening mee dat veel providers modems hebben met alleen de 2.4 Ghz band. Vraag jezelf ook af of je wel 500/500 nodig hebt. Je moet toch wel een hele enthousiaste downloader zijn wil je dat nodig hebben. Bij normaal gebruik is 100/100 echt meer dan voldoende.


Hoi Joep, het mij juist om een groot / hoog bereik voor een nieuw al te grote ruimte. Mijn huidige v9 kan dat blijkbaar niet aan en is, denk ik, een jaar of 6 oud. In de huidige tijd is dat te oud. Het advies van kpn was om de snelheid te verhogen. Dat heb ik gedaan maar zoals gezegd met geen resultaat. Nu kan ik ze niet bereiken. Dat frustreert me. 

Nu zie ik dat een moderator je bericht leuk heeft gevonden. Jammer dat hij geen contact met mij heeft opgenomen. 


Er staat grote ruime. Maar ik bedoel niet al te grote ruime


Hoi @Henri van MAanen. Ik had geen reden gezien me te mengen in dit topic omdat @Joep1965 de spijker eigenlijk al op zijn kop slaat. Voor de meeste applicaties is 60Mbit/s eigenlijk meer dan voldoende.
De online wifimanager wil nog wel helpen het uiterste uit je wifiverbinding te halen maar boven de 20Mbit/s biedt deze behalve het aanpassen van instellingen geen gratis oplossingen. Als je overal in huis meer dan 20Mbit/s gegarandeerd wilt hebben zul je toch moeten kijken naar wifiversterkers maar deze kan ook ik je niet gratis aanbieden.


Hoi Thomas, het zou al fijn zijn als mijn experiabox v9 werd vervangen door een recenter exemplaar. Ik heb gelezen dat dat wel helpt in de wifi verbinding met apparaten. Die info is afkomstig van dit forum. 

Ik vraag dit mede omdat ik na een aanbeveling van kpn mijn snelheid heb verhoogd van 50mb naar 500 mb met de daarbij behorende kosten. Het heeft niets opgeleverd. Als een nieuwe experiabox het probleem verhelpt ben ik hartstikke tevreden. Waarom proberen we dat dan niet? Groet henri 


De v9 kan makkelijk die snelheid aan en heeft prima wifi aan boord. Mijn inziens beter dan bijvoorbeeld de box 12. Een modem met 5Ghz aan boord heb je niets aan als het modem in de meterkast staat. Ga aan de slag met kabels en zet daar wifi versterkers neer die de 5Ghz band hebben. Dan pas haal je de volle snelheid.