Skip to main content

Goedenavond,

 

Ik heb sinds een paar weken problemen met de wifi.

Laatst is een keer alle stroom eraf geweest, ivm werkzaamheden in huis. Sindsdien komen diverse apparaten moeilijk of soms helemaal niet meer op de WiFi. Ondanks dat het wachtwoord wel klopt. 

Het bereik en snelheid van het internet is verder prima, tv werkt ook goed. Boven hebben we nog een wifi versterker (bekabeld)

 

Ondertussen wel 5 keer gebeld met KPN service, alles gereset en opnieuw ingesteld. Wifi manager noem het maar op. Het blijft slecht.... Dus ik heb wifi, alleen we komen er niet op!

 

Waarschijnlijk is er gewoon iets met de modem aan de hand?

 

Hopelijk heeft iemand hier de oplossing.

 

Groetjes Frankie

 

Welk modem heb je en heb je die al terug gezet naar fabrieksinstellingen? Harde reset?


Hallo Joep,

Wij hebben de v10a, beide opties al gedaan. Meerdere keren een medewerker aan de telefoon gehad van KPN. 

Ik kom gewoon niet verder, als laatst werd gezegd bestel maar een monteur.  Op eigen kosten.…

Word er nu wel een beetje moe van,vandaar hier de vraag. Morgen voor de 6e keer maar weer bellen.


Wat heb je allemaal aan het modem hangen qua randapparatuur? Welke WiFi versterker heb je? Heb je wel Wi-Fi via de Wi-Fi versterker?


We hebben 2 tv kasjes (4k model) . Voor de rest laptop, tablet, tv en telefoon via wifi. Maar die worden niet constant gebruikt. Wifi versterker staat erop, type weet ik niet verder... Die staat boven, maar er is weinig verschil met boven en beneden. Beide is beroerd. 

 

In het laatste uur heb ik wel 5 keer verbinding moeten maken. Heel vreemd

 

 


Als de problemen echt ontstaan zijn na de stroomuitval kan het natuurlijk zijn dat het modem een tik heeft gehad. Een medewerker gaat hier op reageren. Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc. dan kunnen ze meteen aan de slag voor je.


Dat lijkt mij ook, ik heb dat al aangegeven laatst maar volgens hun was dat niet zo. 

Ik heb mijn profiel aangepast, dus dan gaan ze ermee aan de slag of moet ik nogmaals bellen?

Bedankt voor de reply! 

Groetjes Frankie


Hoi @Franky81, welkom op het forum!
Ik heb je gegevens er even bijgepakt en zie dat je inmiddels ook al een telefonische collega gesproken hebt. Als ik het goed lees is je experiabox nu vervangen. Heeft dit het probleem opgelost?

Zo nee heb ik nog de volgende vragen, begrijp ik het goed dat je de witte vierkante wifiversterker hebt? Een verschijnsel van deze wifiversterker is dat je verbinding wegvalt als je apparaat wisselt van de experiabox naar de wifiversterker. Dit is onder andere op te lossend door de wifiversterker een eigen wifinaam te geven om zo zelf te kiezen op welk wifinetwerk je zit.


Zou je ook onze online wifimanager eens willen doorlopen met dit apparaat uitgeschakeld?


Hallo Thomas,

 

Klopt de router is inmiddels vervangen en het probleem is nu helemaal weg. 

Waarschijnlijk zat het probleem in de router.

In ieder geval bedankt voor de reply!

 

Groetjes Frankie