Skip to main content

Sinds kort Glasvezel via KPN. Tijdens thuiswerk valt voortdurend (elke minuut) het WIFI signaal weg waardoor tijdens tekst typen telkens de cursor stil staat en later weer start. Heel vervelend. Ook tijdens overleg via Teams valt telkens het beeld stil en wordt aangegeven dat het Wifisignaal slecht is.

Ook tijdens dit bericht typen voortdurend stilvallende cursor (Wifi)

Verder tijdens TV kijken valt af en toe ook het beeld stil of springt op zwart om na enkele seconden weer zichtbaar te worden. Zelfs al ik de tv met de bijgeleverde afstandsbediening uit zet springt de tv soms vanzelf weer aan om vervolgens weer uit te gaan???

Ik heb dit nog nooit met Ziggo (kabel) meegemaakt.

Ik heb ook al het modem gereset maar dit helpt allemaal niet.

Graag een monteur om deze vervelende storing te verhelpen.

Welk modem heb en wat is er aangesloten qua randapparatuur?


Ik heb een zwart modem Box 12 en verder 1 wifiversterker in de meterkast bij het modem. Verder een kastje Arris (ontvanger)  aan de achterkant van de tv geplakt


Is de tv ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem? Waarom heb je een wifiversterker bij het modem staan? Welke versterker heb je?


Ja de tv ontvanger zit aangesloten via een kabelaansluiting in de woonkamer met de modem in de meterkast. Ik heb geen idee waarom ik ook nog een wifiversterker (superwifi) in de meterkast zit. (Ik kreeg er nog een superwifiontvanger bij maar deze is niet aangesloten en heb ik opgeborgen). Deze werd door de monteur aangesloten en is ook via een kabel aan de modem gekoppeld. Ik heb deze al eens losgekoppeld maar toen had ik helemaal geen wifi meer??


Goedenavond @GB6, welkom op het forum!
Het advies om een wifiversterker bij je KPN Box 12 neer te zetten is omdat de wifinetwerken niet tegelijk kunnen werken dus het wifi van je experiabox uitgezet wordt. Afhankelijk van de locatie van je experiabox is het handig deze daar neer te zetten maar als de Box 12 in de meterkast hangt is het misschien handiger de wifiversterker in de huiskamer neer te zetten om daar beter bereik te hebben.

Inmiddels zijn we natuurlijk al weer even verder, heb je nog een oplossing kunnen vinden? 


Dank voor de reactie.

ik ondervind nog steeds hinder als ik een bespreking heb via teams. Dan valt de verbinding telkens enkele seconden weg en wordt er aangegeven dat dat het wifisignaal slecht is. Ik heb inmiddels de 2e box 12 in de woonkamer in het stopcontact gedaan maar dit geeft geen verandering.

ik vindhet wel verwarrend de experiabox, de versterker en box 12. 
Is box 12 hetzelfde als de wifiversterker?


De term experiabox gaan we vergeten. Je hebt dus de box 12 en 2 experia wifi's als ik het goed begrijp. De experia wifi's zijn vierkante zwarte kastjes. Klopt dat?


Nee het zijn 2 witte ronde super wifipunten op een standaardje


Ok dus je hebt een box 12 in de meterkast staan en daarnaast staat een super wifi met een kabel aangesloten op de box 12. De tweede super wifi zit in een doos en die wordt dus niet gebruikt.


Dat klopt.


Zo hoort het natuurlijk helemaal niet. Ik ga je helpen. Wat zijn je wensen? Wil je alleen in de woonkamer goed wifi of heb je ook nog een verdieping waar dat nodig is?


In de woonkamer is het belangrijkste dat hij het goed doet en indien mogelijke zolder. Ik heb een hoekwoning met 3 verdiepingen en goten vloeren. Moeterkadt zit in de gang


Helder! Dus begane grond, 1ste en 2de verdieping. De beste opstelling is 1 super wifi in de gang buiten de meterkast, De 2de op de eerste overloop. Met een beetje geluk heb je dan ook wifi op de 2de verdieping. Zoniet dan moet er daar nog eentje komen. waarschijnlijk is de super wifi nu verbonden met een korte kabel aan het modem. Heb je een utp kabel van minimaal 2 meter in huis?