Skip to main content

Hallo,

Sinds ongeveer een week heb ik last van een wegvallende verbinding tijdens het online gamen. Verder lijkt de wi-fi verbinding goed te werken, tijdens streamen e.d. is er geen probleem. Ook de sterkte van de verbinding lijkt in orde te zijn als ik die meet ia verschillende connectivity tools (o.a. de KPN wifi manager). Echter tijdens een online game verlies ik standaard binnen enkele minuten de connectie, nadat er eerst sprake is van hele erge lag. 

Ik heb al via de website van de game aanbieder eea geprobeerd om dit op te lossen (herstarten router, poorten openzetten e.d.) maar dit heeft geen effect. Vervolgens heb ik contact met ze opgenomen om verder te achterhalen wat de oorzaak zou kunnen zijn, en via hen een UO trace gebruikt om wat gegevens te meten (ping, packet loss etc). Zie bijgevoegde afbeelding

 

Zij geven aan dat er te veel 'unknown hosts' tussen staan, en dat er geen ip adressen met 0.0.0.0 tussen zouden moeten staan. Dit zou door mijn provider hersteld moeten kunnen worden met een refresh van mijn netwerk. 

Indien dit klopt, kan dit op afstand uitgevoerd worden door KPN en/of kan hier zelf iets in doen? Indien dit niet klopt, is er dan iets anders dat ik zelf kan doen om dit probleem op te lossen?

 

Met vriendelijke groet,

 

G.J.   

Hoi @GJPulles, welkom op het forum.

Ik lees dat je gamed via de Wifi, als mede gamer wil ik je dit ten zeerste afraden. Online gamen vraagt namelijk een erg stabiele up en download, dit valt met wifi niet altijd te garanderen. Mijn advies is om het modem een reset te geven door middel van een cocktail prikker in het reset gaatje aan de achterkant en daarna jouw PC bekabeld aan te sluiten. Ik hoop dat dat een stuk beter gaat!Â