Skip to main content

Wegvallende verbinding met Cloud Gateway Max

• February 7, 2026
  • 3 reacties
  • 32 keer bekeken

Hier exact hetzelfde probleem maar dan met mijn Cloud Gateway Max.

De wanpoort op static op 1GbE haalt ook niets uit.
Heb zojuist een losse switch tussen de ONT en de ucg-max gezet, kijken of dat iets uithaalt.

Admin: afgesplitst & eigen topic voor aangemaakt

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Ron T .  Welkom hier.

Ik begrijp dat jij dus ook onderbrekingen ondervind? Ik kan je niet helpen met die specifieke hardware maar als de onderbrekingen daadwerkelijk binnen het KPN-domein plaatsvinden, dan willen we graag dat er tijdelijk een KPN-modem rechtstreeks wordt aangesloten op de ONT. Op die manier kunnen we uitsluiten of het probleem in de eigen apparatuur zit of in de verbinding zelf, en kunnen we gerichter verder onderzoeken.

Zou je dit kunnen testen en laten weten wat het resultaat is? Dan kijken we graag met je mee naar de vervolgstappen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 23, 2026

Ik ben nog niet in de gelegenheid gewest om het KPN modem ertussen te plaatsen. Dat ga ik zsm even proberen.

Sinds het plaatsen van een losse gbit switch tussen de de ONT en mijn unify setup zijn dit de outages geweest.

Erwin van KPN
Moderator

Lastig om hier iets zinnigs over te zeggen.  Ik wil met liefde de lijn doormeten maar als jij daar eigen spulletjes aan hebt gesloten zijn die metingen niet betrouwbaar.  

Met een KPN router kan ik vrij snel bepalen of er iets mis gaat in het KPN domein.