Skip to main content

Goedemiddag,

Wij hebben vaak last van wegvallende wifi.

Ik heb een modem Experia V10A met 2 KPN versterkers.

En gebruik heel vaak de KPN Manager.

Om het signaal,op een ander kanaal te krijgen.

 

Heb al een aantal keer contact gehad met jullie maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd.

Uiteindelijk was er een nieuw modem beloofd, 4 weken terug maar heb tot op heden nog niks vernomen.

Kunnen jullie mij misschien helpen? 

Ik hoor het graag.

Groetjes Jannie 

 

Welk type wifi versterkers heb je? De experia wifi of de super wifi?


Gdm, ik heb ook last van wegvallende wifi in de woonkamer waar de xperia10box staat. Mij smart tv wordt een bekabelde tv, dat ontsiert. Zojuist een meting gedaan, krijg ik na meting de cijfer 3 als resultaat. Wat moet ik nu doen. Het geeft aan dat het signaal niet optimaal is. Graag een reactie v kpn.


Goedemiddag,

 

Als het wegvallende WiFi is i.c.m. de Experia WiFi dan klopt dit. De Experia Box v10a vormt een apart netwerk en geen mesh netwerk. Zie topic:

KPN is hier nog mee bezig. Wanneer kunnen ze nog niet zeggen.


@Ricchh de v10a is het enige modem wat wel samenwerkt met de wifi versterkers!!


@Ricchh de v10a is het enige modem wat wel samenwerkt met de wifi versterkers!!

Wat wel zou moeten werken bedoel je 😉 Want blijkbaar zorgt het nog steeds voor wegvallende WiFi.


Gdm, ik heb ook last van wegvallende wifi in de woonkamer waar de xperia10box staat. Mij smart tv wordt een bekabelde tv, dat ontsiert. Zojuist een meting gedaan, krijg ik na meting de cijfer 3 als resultaat. Wat moet ik nu doen. Het geeft aan dat het signaal niet optimaal is. Graag een reactie v kpn.

Wat heb je liever, een kabel (die "ontsiert”) of een goed werkende tv? Bedoel je overigens dat je via een app op de smart tv (welk merk?) kijkt? In dat geval zou ik je toch willen aanraden om de kpn tv-ontvanger weer van stal te halen, die heeft een aantal voordelen (beeldkwaliteit, TeleTekst, radio, meer zenders, etc.) t.o.v. de app. Kortom, sluit je tv zoveel mogelijk via een LAN-kabel (bij voorkeur via de tv-ontvanger en dan verder via HDMI) aan op je tv.


  • Dankje Henk, voor jouw advies. Ik heb een LG smart tv en kijk via de app. De tv staat a d andere kant vh kastje. Lijkt mij niet dat dat de bedoeling is van sterke wifi ontvangst. KPN heeft mij bij het instellen verzekerd dat ik goede ontvangst zal hebben. Mocht kpn niet via dit forum reageren, ga ik persoonlijk naar een filiaal.

En wat wil je daar gaan doen dan? De Wi-Fi ontvanger van de tv zit vaak op een onmogelijke plek.  En dan ook nog eens met veel electronica in de buurt. Dan snap je toch wel dat het niet optimaal werkt. Welke snelheid heb je? Draadloos tv moet je gewoon niet willen!!


  • Dankje Henk, voor jouw advies. Ik heb een LG smart tv en kijk via de app. De tv staat a d andere kant vh kastje. Lijkt mij niet dat dat de bedoeling is van sterke wifi ontvangst. KPN heeft mij bij het instellen verzekerd dat ik goede ontvangst zal hebben. Mocht kpn niet via dit forum reageren, ga ik persoonlijk naar een filiaal.

Wi-Fi is - net als een DVS - een voor streaming tamelijk onbetrouwbaar medium. Het is afhankelijk van zoveel factoren buiten de invloedsferen van ISP's als kpn, dat die geen enkele garantie kunnen geven voor de kwaliteit en continuïteit daarvan (Wi-Fi van buren, (gewapend) betonnen muren, magnetrons. (LED)lampen, dimmers, etc.). Het is daarom dat voor tv-kijken standaard dringend een LAN-kabel wordt geadviseerd. Dat advies kun je natuurlijk naast je neer leggen, maar dan loop je de kans op een minder dan optimale tv-kijkbeleving, zoals je inmiddels al hebt ondervonden.

Ik heb de app ook (op LG) maar alleen voor wat testjes en een eventuele storing aan de kpn tv-ontvanger (wat bij mij zelden voorkomt), kortom: ik gebruik 'm zelden of nooit.


Dank jullie wel voor het advies. De Lan kabel aansluiten op t kpn kastje voor beter beeld en minder irritatie.