Wij hebben een glasvezelaansluiting met de Experiabox V10. Begin december heeft de V10 een grote update gehad en moest ik in de V10 de wifi weer aanzetten. Om ook wifi te hebben in ons tuinhuis hebben we nog een Fritz 2400 repeater in de keuken.
Het probleem waar wij na de update tegenaan lopen is dat met name een iPhone 16 een 14 en mijn oude XS (pas ingeruild voor de 16) wisselend een slechte verbinding en vervolgens weer een uitstekende verbinding met wifi hebben. De Ookla Speedtest geeft dan aan dat de speedtest niet kon worden bereikt, maar ook dat er verbinding is met het internet. Er worden dan geen servers aangegeven in de speedtest.
Gelijktijdig heeft de iPad 9e gen. en een Samsung S23 wel verbinding en ook bij de iPhones komt het voor dat een toestel verbinding maakt en de ander gelijktijdig niet. Bij geen verbinding kan nog wel de google app worden geopend, maar vervolgens niet verder gezocht.
De vaste verbinding lijkt geen problemen te hebben en ook andere via de wifi aangesloten apparaten functioneren goed. Natuurlijk heb ik hier al het nodige gelezen en inmiddels een harde reset op de V10 uitgevoerd, de glasvezelkast stroomloos gehad, de Fritz repeater verwijderd en de iPhone opnieuw aangemeld. Dit alles zonder resultaat.
Zit er mogelijk iets ni de instellingen van de V10 verkeerd? Ik hoor graag.