Skip to main content

Hebben mensen met een Fritzbox ook het probleem van wegvallend WiFi. Ik had hiervoor een fritzbox en geen probleem bij XS4ALL. Na mijn overstap naar KPN en box 12 wel dit probleem. WIFI 6 Uitgezet, problemen met smartphone en tablet zijn hierdoor opgelost, maar probleem om iedere dag printer weer met WiFi te verbinden blijft. 

admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt 

Hebben mensen met een Fritzbox ook het probleem van wegvallend WiFi. Ik had hiervoor een fritzbox en geen probleem bij XS4ALL. Na mijn overstap naar KPN en box 12 wel dit probleem. WIFI 6 Uitgezet, problemen met smartphone en tablet zijn hierdoor opgelost, maar probleem om iedere dag printer weer met WiFi te verbinden blijft. 

admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt 

Hier lees ik wat dingen door elkaar..Gebruik je nu een Fritz!Box of een V12?


Sorry Sledgehammer voor de onduidelijkheid , ik heb nu een v12, omdat ik ben overgestapt van XS4ALL naar KPN. 


Dan is het duidelijk wat je bedoelt. Overigens is een Fritz!Box bij (of via) KPN tegenwoordig ook mogelijk. 

Bij mijn weten (ik gebruik gelukkig een 7590) staat bij de V12 bandsteering aan en kun je dit ook niet uitzetten. Verschillende SSID's i dus niet mogelijk en daar hebben printers en andere smarthome apparaten (slimme stekkers, zonnepanelen etc.) soms moeite mee. Hier vind je allerlei instellingen die mogelijk zijn op de V12. Misschien kan het toekennen van een vast ip-adres helpen. Ik ga er even van uit dat de ontvangst qua bereikbaarheid verder goed is. 

Voorlopig blijf ik dus bij XS4ALL en mocht ik overstappen dan sowieso met een Fritz!Box. De instelmogelijkheden zijn vele malen ruimer en worden niet bepaald door KPN. 


Hallo Sledgehammer, erg bedankt voor je reactie. Ik had zelf ook al het idee dat het aan de v12 moest liggen, want daarvoor met de fritzbox van XS4ALL geen problemen met de printer en daarvoor met het modem/router van Ziggo ook geen printerproblemen. Ik denk erover na om zelf een fritzbox aan te schaffen, de fritzbox 5490.


Hallo Sledgehammer, erg bedankt voor je reactie. Ik had zelf ook al het idee dat het aan de v12 moest liggen, want daarvoor met de fritzbox van XS4ALL geen problemen met de printer en daarvoor met het modem/router van Ziggo ook geen printerproblemen. Ik denk erover na om zelf een fritzbox aan te schaffen, de fritzbox 5490.

Vanwaar de 5490 en niet bijvoorbeeld de 7590 (recenter model).


Volgens AVM is de Fritzbox 5490 de nieuwste versie. 


Nee hoor. Waar heb je dat vandaan?

De 5490 wordt nog wel geleverd bijvoorbeeld door Freedom als je een glasverbinding hebt. Die kun je namelijk rechtstreeks in de 5490 prikken. Maar volgens mij staat de opvolger met wifi 6 al klaar. 


Maar volgens mij staat de opvolger met wifi 6 al klaar. 

Klopt en op een AON aansluiting kan je die ook prima gebruiken. Op een GPON aansluiting echter niet omdat KPN de NT als onmisbaar onderdeel ziet van het netwerk en niet vervangen kan worden.


Maar volgens mij staat de opvolger met wifi 6 al klaar. 

Klopt en op een AON aansluiting kan je die ook prima gebruiken. Op een GPON aansluiting echter niet omdat KPN de NT als onmisbaar onderdeel ziet van het netwerk en niet vervangen kan worden.

Juist en daarom adviseerde ik de 7590 ;-)


Oké duidelijk, ik ga voor de 7590. Bedankt Sledgehammer voor je info :relaxed:


Hier kun je alvast wat inlezen :grin:

Â