Skip to main content

Mijn dochter heeft zowel de iPhone 5c (van oma) en de iPhone 5s (van opa) geprobeerd te gebruiken. Helaas worden bij beide telefoons mijn kpn wifi netwerk na korte tijd eruit geknald. Als je dan opnieuw verbinding met het netwerk wilt maken, dan geeft hij een foutmelding “onjuist wachtwoord". Bij het invullen van het wachtwoord blijft de telefoon deze melding geven. Opnieuw opstarten kan het probleem tijdelijk verhelpen. 

We hebben de telefoons ook gekoppeld aan het wifi netwerk van de buren. Op dit netwerk werken ze beide stabiel en blijven de telefoons verbonden. Het lijkt dus toch op een netwerk probleem… De kosten lopen aardig op voor 4G gebruik, dus ik hoor graag of hier een quick fix voor is.

• iPhone 5C: iOS 7 – iOS 10.3.3 (laatste versie)
• iPhone 5S: iOS 7 – iOS 12.4.8 (laatste versie)

Mijn vrouw (iPhone 6) en ik (iPhone 7) en beide iPads hebben hier geen last van. Deze werken stabiel op ons kpn netwerk.

Hoi @Sniper83, door drukte zijn we minder snel bij jouw topic dan gewoonlijk. Wat gek dat de iPhones van jouw opa en oma de WiFi verbinding verliezen, fijn dat je ze hiermee helpt. Ik zoek graag met jullie mee naar een oplossing.

Ik begrijp dat andere apparaten wel gewoon verbonden blijven, dus dan zou je zeggen dat er niets met de WiFi verbinding aan de hand is. Maar hun eigen toestellen hebben op een ander netwerk ook geen problemen, dat is goed om te weten. Gaat het om de WiFi verbinding bij je opa en oma thuis? Welke Experia Box hebben ze? Ik raad je daarnaast ook aan om onze handige WiFi manager eens te doorlopen, deze helpt je om de WiFi verbinding zo optimaal mogelijk in te stellen en dit helpt in veel gevallen heel goed, bij veel verschillende problemen.

Laat je weten of dit is gelukt en wat het effect ervan is? Als je intussen een andere oplossing gevonden hebt, dan hoor ik het ook graag!


Beste Alexa. Als je goed leest gaat het om de telefoon van mijn dochter, die eerder van opa en/of oma is geweest. Het gaat om mijn eigen netwerk thuis. Ik heb de WiFi manager wel 100x doorlopen, zonder resultaat. Helaas.… Ik hoor graag hoe dit kan, want ik kan nu helemaal niets met die telefoon zonder extra kosten voor 4G...

 


Hoi @Sniper83, ik weet over welke telefoons het gaat inderdaad. Dat noemde je in het eerste bericht. Maar over welk WiFi netwerk het precies gaat zei je daar niets en dat is waar mijn vragen over gaan. Ik weet nu nog niet welk type Experia Box je daar hebt staan, zou je dat nog kunnen beantwoorden? Ik ben ook benieuwd welke handelingen de WiFi manager precies heeft gedaan, is het kanaal daarbij aangepast of kreeg je er andere suggesties als uitkomst uit?

Op iPhone's is ook een instelling genaamd WiFi assistentie, het kan zijn dat die aanstaat. Als het WiFi signaal zwak is schakelt het toestel automatisch over naar het mobiele netwerk. Je kunt WiFi assistentie uitzetten in de instellingen van beide iPhone's: https://support.apple.com/nl-nl/HT205296


Hoi @Sniper83, ik weet over welke telefoons het gaat inderdaad. Dat noemde je in het eerste bericht. Maar over welk WiFi netwerk het precies gaat zei je daar niets en dat is waar mijn vragen over gaan. Ik weet nu nog niet welk type Experia Box je daar hebt staan, zou je dat nog kunnen beantwoorden? Ik ben ook benieuwd welke handelingen de WiFi manager precies heeft gedaan, is het kanaal daarbij aangepast of kreeg je er andere suggesties als uitkomst uit?

Op iPhone's is ook een instelling genaamd WiFi assistentie, het kan zijn dat die aanstaat. Als het WiFi signaal zwak is schakelt het toestel automatisch over naar het mobiele netwerk. Je kunt WiFi assistentie uitzetten in de instellingen van beide iPhone's: https://support.apple.com/nl-nl/HT205296

@Sniper83 Ik heb niets meer van je gehoord, ik hoop dat je intussen een oplossing gevonden hebt. Anders weet je ons hier te vinden.


hi Alexa. Ik kom er op terug