Skip to main content

Goedemorgen,

We hebben een experia v10 met 3x een wifi versterker in een vrijstaande woning van 2 lagen.

We hebben problemen met wegvallend en traag internet zodat de kinderen op hun kamer geen lessen kunnen volgen, de aansluiting is 100/100 dacht ik en we halen wifi van 75mb maar niet in elke kamer.

Er is bij ons 2x een monteur langs geweest voor dit probleem maar die verzet de versterker van de ene naar de andere kamer en wanneer de monteur weg is hebben we dezelfde problemen.

Via jullie hulplijn met de speedtest kom ik niet verder want die antwoord dat ik een monteur langs moet laten komen welke ik dan moet betalen ondanks dat ik bijna 200 euro per maand betaal.

Mijn vraag is welke maximale snelheid kan ik halen met de V10, kan ik mijn abbonement aanpassen met hogere snelheid, wat worden de maandelijkse kosten dan en zullen de problemen hierdoor verholpen zijn.

Graag hoor ik van u.

Vrg, Rene.


Admin: topic verplaatst naar juiste board + titel aangepast i.v.m. vindbaarheid 

Goedemorgen @Hamberg.00, welkom op het forum!

Wat vervelend dat je een wegvallende verbinding hebt. Als ik het goed begrijp betreft het alleen de wifi-verbinding, klopt dat?

Doordat wifi een draadloos signaal is, is het ontzettend gevoelig voor storingsbronnen en kan er veel snelheid verloren gaan of kan het signaal wegvallen. We garanderen dan ook geen snelheid over de wifi-verbinding, maar wel over de bekabelde verbinding. Heb je al eens de Wifi Manager doorlopen om te kijken of het hiermee verbetert? Die gaat namelijk alle instellingen bij langs om de wifi-verbinding te verbeteren. Helpt dat niet of heb je dat al geprobeerd, dan zou je ook nog eens het volgende topic kunnen doornemen: Oplossingen voor trage en wegvallende wifi.

Daarnaast zijn er hier ook andere forumgebruikers die wellicht nog goede tips voor je hebben!

De Experia Box V10 heeft gigabit poorten, de V10 kan dan ook alle snelheden - die wij bieden - ontvangen. Je verbinding wordt dus niet beperkt door het modem. Voor het eventueel wijzigen van de snelheid van je abonnement kun je kijken in MijnKPN wat de mogelijkheden zijn en het daar zelf regelen. Kom je er niet uit, dan kun je daar het beste even over bellen zodat mijn collega je hier bij kan helpen. We zijn elke dag tussen 8.00 - 22.00 uur gratis te bereiken op het nummer 0800 0402.